اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تدوین و تولید ۴۰ مقاله و ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از تدوین بیش از ۴۰ مقاله توسط دانشگاه‌های استان در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: ۲۰ فیلم کوتاه نیز با این موضوع در حال تولید است.

تدوین و تولید ۴۰ مقاله و ۲۰ فیلم کوتاه دفاع مقدس در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: نگاه مجموعه همکاران ما به فعالیت در این حوزه فارغ از نگاه سازمانی، مدیریتی و اجرایی است و معتقدیم اقدام در این مقوله، ادامه راه شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ملت ایران است.‌

وی اضافه کرد: هر قدم در مسیر تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان به‌نوعی گام نهادن در جاده مجاهدت و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: بسیاری از موفقیت‌ها و دستاوردهای حاصل‌شده در پیشرفت این پارک موزه مرهون مساعدت و جدیت استاندار سمنان در پیگیری امور در این حوزه است.

سلامی ادامه داد: با اقدامات وسیع انجام‌شده، استان سمنان همواره در شمار استان‌های موفق، خلاق و برتر کشور در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.‌

وی تصریح کرد: مشارکت فعال و پیگیری بسیار ارزشمند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در برگزاری جلسات ویژه مناسبت‌ها بسیار چشمگیر و ارزشمند است.‌

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: به‌منظور پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۱۱ کارگروه تخصصی تعریف شده است که اقدامات بسیار چشمگیری را تاکنون به انجام رسانده‌اند.

سلامی عنوان کرد: در بحث گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری ویژه‌برنامه‌های مرتبط با این مناسبت در صدر جدول کشور هستیم و بیش از ۴۰ مقاله توسط دانشگاه‌های استان در حوزه دفاع مقدس در دست تدوین و نگارش است.‌

وی گفت: با همکاری کارگروه شهرداری‌ها و مساعدت شهرداران استان سمنان، ۲۰ فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس در حال تولید است که اقدامی بسیار نو و ممتاز در این حوزه از سوی شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود.‌

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: با تلاش، پیگیری و مشارکت مجدانه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، امور مرتبط با حوزه عمران و ساخت و ساز پارک موزه با سرعت مطلوبی در حال انجام است.

سلامی گفت: به‌منظور تبیین و تشریح اقدامات انجام‌شده در پارک موزه دفاع مقدس، دومین جلسه هیأت امنای پارک‌موزه به ریاست استاندار سمنان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حضور مجموعه شهرداری و نگاه مطلوب شهردار سمنان برای پیشرفت محیطی و فیزیکی این پارک موزه بسیار مغتنم است و باید بر اساس توافق انجام‌شده با تأمین درخواست‌های شهرداری، در انجام امور عمرانی پارک موزه تسریع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: هفت استان کشور بخشی از اعتبارات متوازن خود را به تکمیل و تجهیز پارک‌موز‌ه‌های خود اختصاص داده‌اند.

پیشرفت ۹۰ درصدی پارک موزه دفاع مقدس سمنان 

سلامی گفت: بیش از ۹۰ درصد از پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان در بخش عمرانی به انجام رسیده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز با استفاده از منابع موجود انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه موزه آرایی کامل پارک‌موزه استان سمنان با هشت سالن بزرگ به اعتباری بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان نیازمند است، افزود: تاکنون ۳۰ درصد از اعتبارات مصوب پارک‌موزه دفاع مقدس استان از محل اعتبارات سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان پرداخت شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: از ۵۱ یادمان شهدای گمنام استان، عملیات اجرایی ۱۰ یادمان در حال انجام است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان امسال به‌عنوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس تکمیل شود.‌

سلامی عنوان کرد: همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی، پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در استان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال، همایش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در استان‌های مختلف و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این برنامه ویدئوکنفرانسی بود که بسیار باشکوه و فاخر در تمامی کشور ازجمله استان سمنان به انجام رسید.‌

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: به‌پاس مشارکت فعال و مساعدت استاندار سمنان در زمینه‌سازی مناسب جهت اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان، لوح تقدیر سردار کارگر، رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور برای استاندار سمنان ارسال شده که به وی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول