اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم در کیش/ پرچم «ما ملت امام حسینیم» در جزیره به اهتزاز در می‌آید

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری ویژه برنامه‌های بزرگداشت سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح کرد.

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم در کیش/ پرچم «ما ملت امام حسینیم» در جزیره به اهتزاز در می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز و برجسته سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از دو ماه گذشته برای برگزاری باشکوه سالگرد شهادت این سردار بزرگ، ستادی با حضور نمایندگان ادارت، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد، برنامه‌های پربار و متنوعی ترتیب داده شد.

اردلان اظهار داشت: با حضور نماینده و مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و هماهنگی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه‌های فرهنگی، فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی، فعالیت‌های گسترده‌ای آغاز شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ویژه‌برنامه‌های ویژه سالروز شهادت سردار، مسابقه کتابخوانی نیز به نحو مطلوبی در جزیره کیش در حال برگزاری است.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، نمایش فیلم های کوتاه درباره زندگی و شهادت آن سردار را بخش دیگری از برنامه ها عنوان کرد و افزود: با نزدیک شدن به سالگرد شهادت آن سردارو در روزهای آتی ، فیلم های کوتاه درباره زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب تردی مپینگ و آب نمای مستقر در اسکله تفریحی پخش می‌شود.

اردلان با اشاره به اینکه مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی ۱۳دی ساعت 20 و 30 دقیقه با حضور مسؤولان عطرافشانی می‌شود از ساکنان، گردشگران و اصحاب رسانه جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت کرد.

وی خاطرنشان ساخت: به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش گالری محیطی در سطح شهر و مسجد امام حسن مجتبی ایجاد شده و عکس‌هایی از سفرهای سردار حاج قاسم سلیمانی به جزیره کیش در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

اردلان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و مطبوعات جزیره کیش به منظور انعکاس وصیت نامه سرادر حاج قاسم سلیمانی در نشریات، روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها و سایت‌های خبری و انعکاس اخبار مرتبط با مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت این سردار در فضای رسانه‌ای و تلویزیون‌های شهری گفت: با مشارکت و همراهی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و خریداری حدود 5 هزار نسخه کتاب در ده عنوان از جمله وصیت‌نامه سرادر حاج قاسم سلیمانی، مسابقه کتابخوانی از 8 دی در سطح شهر و فرهنگسراهای کیش آغاز شده و در حال برگزاری است.

بنا بر اعلام مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش عناوین کتاب‌ها "مکتب سلیمانی، مرگ پایان ندارد، حاج قاسم، ذوالفقار، یاران ناب، قهرمان من و قطعات سرگرم‌کننده ویژه کودکان و نوجوانان" است.

وی افزود: این مسابقه تا ۱۴ دی ادامه دارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخ نامه‌ها را به معاونت فرهنگی و اجتماعی ارسال و جوایز خود را از این معاونت دریافت کنند.

اردلان پاتوق شعر و ادب را نیز از دیگر برنامه فرهنگی این روز عنوان کرد و اظهار داشت: این مراسم با حضور شعرای ملی و محلی به صورت مجازی در روز های 13 و 14 دی برگزار می شود و شعرای نام آشنایی در این جمع حضور خواهند داشت که اشعار مرتبط با شهادت سردار و حماسه هایی که در طول عمر خود به یادگار گذاشته را برای علاقمندان بازخوانی می‌کنند.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان داشت به همت بسیج ناحیه مقاومت سپاه کیش از هم‌رزمان شهید حاج قاسم سلیمانی جهت سخنرانی و خاطره‌گویی در جزیره کیش دعوت شده است تا از طریق برنامه‌های صدا و سیمای کیش خاطره‌های خود از دلاورمردی‌های سردار سلیمانی، برای ساکنان و گردشگران کیش بازگو کنند.

وی از اجرای نمایشی با نام "آن هفت دختران آب" در جزیره کیش خبر داد و گفت: هنرمندان کیش پس از۴ ماه تمرین و کسب آمادگی شنبه ۱۳دی ساعت 20 این نمایش را در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش به روی صحنه می‌برند و علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی این اجرای زیبا را تماشا کنند.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری وبیناری با نام "صلح و برادری در مکتب شهید سلیمانی" خبر داد گفت: این برنامه با هدف گسترش و افزایش تعاملات و ارتباطات منطقه ای و بین المللی از جمله کشور های همسایه و هم زبان و اقلیم فرهنگی ایران با حضور نمایندگان کشور لبنان در جزیره کیش برگزار می شود.

اردلان افزود: این وبینار با همکاری سفارت ایران در لبنان برنامه ریزی شده و با حضور برخی مقامات محلی و اساتید ایرانی و همچنین دکتر خامیار رایزن فرهنگی ایران و چند تن از اندیشمندان و کارشناسان فرهنگی لبنانی ۱۳ دی ساعت 21 برگزار می شود.

وی افزود: پخش محفل انس با قرآن کریم با تلاوت چهره های ملی و بین المللی که از 8 دی در بستر فضای مجازی آغازشده تا ۱۳ دی ادامه خواهد داشت.

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تشریح ویژه برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مسابقه خوشنویسی برای نخستین بار در سطح ملی با همکاری انجمن خوشنویسان کیش در حال برگزاری است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا ۱۳ دی ماه ارسال کنند همچنین با همت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش پرچم "ما ملت امام حسین هستیم" در پارک شهر به احتزاز در خواهد آمد.

اردلان گفت: نمایشگاهی از تصاویر حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در محل شهدای گمنام بر پا می شود و آموزش و پرورش و مربیان پرورشی با فعالیت در فضای مجازی و ارائه آثار و کارهای خوب کودکان و نوجوانان دانش آموز در گرامیداشت این مناسبت مشارکت فعال دارند.

وی افزود: دانش آموزان کیش با استفاده از ابزار هنر، موسیقی، سرود و کارهای گروهی و تجسمی احساسات پاک خود را برای سایر کودکان و دانش آموزان هموطن ارسال می‌کنند که چنین اقدامی در فضای مجازی موجب حرکت و تکاپوی بسیار خوبی شده است.

اردلان ادامه داد: جامعه بازاریان و بازرگانان هم با نصب بنر گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ورودی بازارها در برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت دارند.

به گفته مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش مسؤولان، ادارت و نهادها نسبت به پاسداشت شایسته از سردار سلیمانی و تجلیل از زحمات و خدمات این شخصیت بزرگ که در راه مبارزه با تروریسم و داعش و تلاش برای سرافرازی ملت‌های آزادی‌خواه به مقام رفیع شهادت نائل شد اهتمام ویژه‌ای داشته و این مراسم با شکوه خاصی در کیش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88060

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول