اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نباید فریب رنگ ها را بخوریم/ وضعیت زرد شکننده است

فرماندار بناب با بیان اینکه شهرستان بناب در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، گفت: هرگونه کم توجهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدداً این شهرستان را به حالت اولیه باز خواهد گرداند و وضعیت زرد در بناب کاملاً شکننده است.

نباید فریب رنگ ها را بخوریم/ وضعیت زرد شکننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، شهریار فتحی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب اظهار داشت: با توجه به وضعیت شکننده فعلی کرونا در این شهرستان تمام برنامه‌های پیش رو باید براساس پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مدیریت و برگزار شوند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری تمامی دستگاه‌های شهرستان، مردم و به‌ویژه کادر درمان که با تلاش‌های خود موجب کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا شدند؛ تصریح کرد: شرایط فعلی قطعاً با شرایط یک ماه پیش تفاوت زیادی دارد، ولی اگر چنین تصور کنیم که کرونا تمام شده، تصور اشتباهی است و نباید فریب خورد؛ فعلاً وضعیت مدیریت شده است.

فتحی، نماینده عالی دولت در شهرستان بناب تأکید کرد: برای کنترل وضع موجود و پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا همه ارگان‌ها مشارکت داشته و گشت‌های بازرسی و نظارت همچنان فعال باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه کنترل شیوع ویروس کرونا را مدیون اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی هستیم؛ یادآور شد: تعداد کل فوتی‌های شهرستان بناب در 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماهه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

علی نیّرپور با اشاره به اینکه طی این مدت 41 هزار نفر در سطح شهرستان غربالگری شده‌اند؛ ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و 800 نفر دارای علامت ویروس بودند که نزدیک به 600 نفر آنها به پزشک مراجعه و 57 نفر از آنها به بیمارستان ارجاع شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متذکر شد: تحلیل ما این است که با ادامه این روند ویروس در اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن ماه جهش خواهد کرد و وضعیت بسیار شکننده‌تر از قبل خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب از انجام نمونه‌برداری از شنبه آینده در سطح شهرستان خبر داد و افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت در آینده نزدیک بسیار خطرناک‌تر خواهد شد.

نیّرپور خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح 2 هزار و 571 واحد صنعتی در سطح شهرستان مورد بازرسی مشترک قرار گرفت که به 155 واحد اخطار صادر و 3 واحد نانوایی که مسائل بهداشتی را رعایت نکرده بودند کسر سهمیه و پلمب شدند.

مخدوش کردن پلاک‌های خودروها به یک اپیدمی تبدیل شده است

 فرمانده نیروی انتظامی بناب نیز در این جلسه از آمادگی نیروی انتظامی برای انجام نظارت‌های مشترک از صنوف مختلف در شهرستان خبرداد و گفت: با بازگشایی مجدد قهوه‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی و میدان دواب باید نظارت‌ها استمرار یابد تا مبادا مجدداً به شرایط قبلی برنگردیم.

سهراب شفقی از اعمال قانون به 229 دستگاه خودرو در شهرستان خبرداد و بیان داشت: متأسفانه مخدوش کردن پلاک‌های خودروها به یک اپیدمی تبدیل شده و قطعاً مخدوش کردن پلاک خودروها جرم است.

وی ادامه داد: طی این مدت چندین دستگاه خودرو بدون پلاک نیز توقیف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی بناب اضافه کرد: برای حمایت از کادر درمانی و جلوگیری از شیوع این ویروس باید گشت‌های تلفیقی همچنان در سطح شهرستان فعال باشند.

گزارش فارس حاکی است، شهرستان 150 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی پیش از این وضعیت‌های قرمز و نارنجی کرونایی را تجربه کرده بود که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیران و کادر درمان و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پروتکل‌های بهداشتی هم اکنون وضعیت این شهرستان به زرد تغییر یافته است.

برابر اعلام مسوولان شهرستان در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ساده‌انگاری در مقابل این ویروس مهاجم و نیز هرگونه عادی‌سازی روابط اجتماعی از جمله دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی، برگزاری مراسم جشن و عزا و عدم استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده وضعیت به سرعت مانند قبل نارنجی و قرمز خواهد شد که در این صورت مردم و کشور ضایعات جبران‌ناپذیری را متحمل خواهند شد.

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول