اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۷ شهرستان سمنان زرد شد؛ مرکز استان همچنان نارنجی!

سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: گرچه سمنان همچنان نارنجی است؛ اما هفت شهرستان دیگر استان در وضعیت رنگ‌بندی زرد قرار گرفتند.

۷ شهرستان سمنان زرد شد؛ مرکز استان همچنان نارنجی!

حبیب‌الله خجسته‌پور با اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته آتی به خبرنگار فارس گفت: با توجه به رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا جز شهرستان سمنان که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت رنگ‌بندی زرد بوده و محدودیت‌های کرونایی از ۱۳ دی‌ماه تا ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

خجسته‌پور گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی زرد، فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های یک، دو و سه در طی هفتهٔ آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع است.

سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان اضافه کرد: فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدماتی در مرکز استان با وضعیت رنگ‌بندی نارنجی صرفاً برای گروه‌های شغلی یک و دو مجاز بوده و گروه‌های سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت.

خجسته‌پور در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز گفت: فعالیت‌های آموزشی در تمامی هشت شهرستان استان به‌صورت غیرحضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز تعطیل خواهند بود.

وضع تردد خودروهای شخصی

او با تشریح وضعیت تردد خودروهای شخصی در سطح استان نیز با ذکر اینکه خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ به‌عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلامانع است، گفت: در شهرستان سمنان با رنگ‌بندی نارنجی، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به داخل شهر ممنوع است.

خجسته‌پور گفت: تردد ساکنان شهر سمنان با خودروهای شخصی با پلاک غیربومی صرفاً در داخل شهر محل سکونت امکان‌پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه است.

سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان در خصوص محدودیت‌های ترددی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز یادآور شد: با توجه به تأثیر مثبت اعمال این قانون در کاهش میزان شیوع و ابتلا به کرونا و بر اساس اختیار واگذارشده به استانداران سراسر کشور قانون منع تردد شبانه در ساعات ذکرشده همچنان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به قوت خود باقی بوده و در هفته آینده نیز اعمال خواهد شد.

نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان هم با ارسال بخشنامه‌ای نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان و حضور کارکنان در محل خدمت را در طی هفته آینده اعلام کرد.

فاطمه منصوری با ارسال بخشنامه‌ای به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام وضعیت رنگ‌بندی نارنجی برای سمنان و نیز وضعیت رنگ‌بندی زرد کرونایی برای سایر شهرستان‌های استان اظهار کرد: وضعیت حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هفته آتی از ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ لغایت ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ منطبق با وضعیت جدید اعلام‌شده برای هر شهر و رعایت بند ۴ بخشنامه شماره ۳۷۴۸۹۹ است.

او گفت: بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان سمنان با وضعیت نارنجی حضور تا دوسوم کارکنان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه ضروری بوده و حضور کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز تا ۵۰ درصد تعیین می‌شود.

منصوری در مکاتبه خود با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی آورده است: در طی هفتهٔ آتی کلیه مأموریت‌های اداری غیرضروری لغو و تشکیل جلسات با رعایت الزامات فضای سربسته حداکثر با ۲۰ نفر مجاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در مورد فعالیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان که وضعیت رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار دارند نیز گفت: حضور تمامی کارکنان ادارات و دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و مرتبط با مأموریت‌های اساسی در این شهرستان‌ها در طی هفته آینده الزامی بوده و در سایر دستگاه‌های اجرایی این هفت شهرستان نیز باید با دوسوم کارکنان خود خدمات موردنیاز مردم را ارائه دهند.

وی همچنین افزود: مأموریت‌های غیرضروری کارکنان دولت در طی هفته آینده در این شهرستان‌ها نیز لغو و برگزاری جلسات در فضای بسته نیز با رعایت کلیه ضوابط و الزامات حداکثر تا سقف ۳۰ نفر مجاز خواهد بود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول