اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

قوانین داوری و فوتبال در نگاه امام جمعه کهگیلویه/پیشکسوت ورزش: غافلگیر شدیم

سخنان کارشناسانه و تخصصی حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در جمع داوران درجه یک فوتبال تعجب حضار را برانگیخت.

قوانین داوری و فوتبال در نگاه امام جمعه کهگیلویه/پیشکسوت ورزش: غافلگیر شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،کلاس داوری درجه ملی با حضور 20 داور درجه یک از 6 استان کشور با مدرسی فریدون اصفهانیان به میزبانی دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر به عنوان سخنران افتتاحیه این کلاس‌ها به تحلیل کارشناسی در خصوص اهمیت قضاوت منصفانه و ویژگی‌های داوران پرداخت.

 امام جمعه کهگیلویه علاوه بر بعد کارشناسی داوری اظهار داشت:امروز داوری صرفا قضاوت نیست آمادگی بدنی، اعتماد به نفس و مدیریت در زمین لازم است.

وی تصریح کرد:داوران شخصیت خود را در زمین به بازیکنان و تماشاگر بقبولاند.

وحدانی‌فر شجاعت در قضاوت را از دیگر شاخصه‌های ضروری برای امر داوری برشمرد و گفت: داور رفتار خود را در زمین کنترل کند.

سید ابوصالح دانشفر طی یادداشتی در واکنش نگاه تخصصی امام جمعه به حوزه ورزش و نوع شناخت او از قوانین داوری فیفا نوشت: حاج آقا دکتر وحدانی‌فر امام جمعه‌ای است که بهتر از مدرسان داوری (FIFA) نظر می‌دهد.

وی در ادامه آورده است:جناب دکتر وحدانی‌فر انچنان در مورد روان شناسی داوری و اجرای قوانین داوری و نیز رفتار بازیکنان در زمین مسابقه نظر داد که مخاطب به چشمان و گوشهای خود در انچه می‌بیند و می‌شنود شک می‌کند.

دانشفر با عجیب خواندن نگاه دقیق یک روحانی به بحث داوری فوتبال افزود:در طول بیش از شصت سال سن و پنجاه سال سابقه ورزشی هرگز چنین دیدگاهی و بیانی را در مورد ورزش و داوری از هیچ روحانی نشنیده بودم و حضار در جلسه حسابی  سورپرایز و غافلگیر شدند.

وی در ادامه آورده است: امام جمعه مرکز شهرستان مسلط و با اطلاعات فوق‌العاده جالب، جذاب،کارشناسانه،با دید فنی و دقیقا عین یک کارشناس و مدرس مجرب و متخصص فدراسیون جهانی فوتبال در رابطه با علم و روانشناسی داوری و معرفی داوران بزرگ دنیا مثل کولیناو روزتی سخن گفت.

دانشفر اضافه کرد: تبیین نحوه مدیریت داور در زمین و رعایت نوع مدیریت داور در جریان مسابقه از دیگر محورهای سخنان امام جمعه بود که همه را محو سخنان بسیار شیرین، جالب، جذاب و منحصربفرد خود نمود.

 وی ادامه داد: اینجانب در شنیدن و دیدن این مهارت و آگاهی و تحلیل یک روحانی در مورد داوری فوتبال به چشمان و گوشهای خود شک کردم زیرا در عمر شصت ساله و سابقه پنجاه ساله فوتبالی و ورزشی‌ام هرگز از یک روحانی چنین تحلیل ودرک اگاهی و مسلط بودن بر روان شناسی داوری ندیده بودم.

وی افزود:برای اولین بار هرگز دلم نمی‌خواست سخنرانی یک روحانی قطع یا تمام شود زیرا بسیارشیوا، شنیدنی و غیرقابل تصویر بود.

دانشفر با اشاره به اینکه همه حضار محو سخنان کارشناسانه حجت‌الاسلام وحدانی‌فر شدند، افزود: اقای سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشور وقتی پشت تریبون قرار گرفت اظهار داشت که حاج اقا وحدانی انچنان عالی و فراگیر وکارشناسانه صحبت کرد که دیگر حرفی برای حقیر باقی نگذاشتند که من ادامه بدهم و همه گفتنی‌هارا جامع و کامل بیان نمود.

وی در ادامه نوشت:این نوع تسلط و دیدگاه از سوی یک روحانی برای داوران هم بی نظیرو بی بدیل بود و تحت تاثیر قرارگرفته بودند.

دانشفر در پایان یادداشت خود آورده است« کاش این نوع سطح علم،سواد،  مسلط بودن در اگاهی داشتن و بروزبودن و داشتن اطلاعات جامع در همه زمینه‌های موجود در بین اقشار محترم روحانیت وجود داشت.»

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول