اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| طرح روستای بدون بیکار در فرومد دنبال می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: طرح روستای بدون بیکار در روستای فرومد شهرستان میامی با پرداخت تسهیلات و تمرکز بر ظرفیت روستا دنبال می‌شود.

فارس من| طرح روستای بدون بیکار در فرومد دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی را با عنوان «درخواست انعکاس مشکلات و دغدغه‌های روستای فرومد» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها تصریح کردند که «درخواست انعکاس مشکلات و دغدغه‌های روستاهای دورافتاده در قالب سفر به این مناطق از سوی خبرگزاری فارس را دارم، از جمله نباید روستای فرومد سمنان با این قدمت، پیشینه، معادن، اماکن گردشگری، آرامگاه ابن یمین فریومدی، مسجد جامع دو ایوانه، مقبره شیخ حسن جوری، آسیاب‌های آبی، قلعه و تپه شهرستان، معادن کرومیت و .... این همه مهجور و محروم و آمار بالای بیکاری داشته باشد».

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در بررسی مشکلات مردم فرومد گفت: تمرکز بر ایجاد و تقویت صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی به‌منظور اشتغال‌زایی و تحقق شعار روستای بدون بیکار در روستای فرومد دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: دهستان فرومد از ۱۲ روستا با جمعیت دو هزار و ۶۰۰ نفر به مرکزیت روستای فرومد تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: از مجموع ۱۲ روستای دهستان فرومد، پنج روستا دارای دهیاری و چهار روستا دارای شورای اسلامی است و تلاش می‌شود برای روستاهای دارای شورای اسلامی فاقد دهیاری به‌منظور توسعه و آبادانی دهیاری تعیین شود.

صمیمیان تصریح کرد: شهرستان میامی جزو ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور به شمار می‌رود و تلاش می‌شود تا با ایجاد ناحیه صنعتی در فرومد میامی برای توسعه این منطقه گام برداشت.

وی یادآور شد: سال گذشته پنج میلیارد ریال از محل ارزش‌افزوده، ۲۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۵۸ برای تجهیز پایگاه آتش‌نشانی دهستان فرومد اختصاص یافت و امسال نیز تخصیص اعتبارات دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد هشت درصد و سه میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزایی برای دهیاری‌های فرومد در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اهالی روستا، جذب دو نیروی امیریه برای دهیاری فرومد، تکمیل سالن ورزشی فرومد، پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های اشتغال‌زا در فرومد از طرف صندوق کارآفرینی امید و بازنگری طرح هادی از جمله برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده برای توسعه فرومد است.

صمیمیان گفت: وفاق، همدلی، انسجام و همراهی شوراهای اسلامی روستا و مردم در کنار تخصیص اعتبارات و تأمین زیرساخت‌ها لازمه توسعه و آبادانی روستاها است و امروز در فرومد نیز با وفاق و همدلی بین شورای اسلامی و مردم و مسؤولان شاهد رونق و توسعه روزافزون در این منطقه از استان سمنان هستیم.

او گفت: اهالی و شورای اسلامی فرومد در صورت خواسته و مطالبه از مسؤولان می‌توانند خواسته‌های خود را از طریق قانون تا حصول نتیجه دنبال کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول