اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آبیاری اراضی کشاورزی با آب‌های نامتعارف در کهریزک متوقف می‌شود/ ۲ نفر بازداشت شدند

بخشدار کهریزک گفت: براساس قانون با هر گونه کشت محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف برخورد قاطع قضایی انجام می‌گیرد و در این راستا امروز دو فرد متخلف بازداشت شدند.

آبیاری اراضی کشاورزی با آب‌های نامتعارف در کهریزک متوقف می‌شود/ ۲ نفر بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، امین بابایی بخشدار کهریزک روز چهارشنبه در حاشیه اجرای طرح ساماندهی تأمین آب سالم، اصلاح نوع کشت و برخورد قانونی با تولیدکنندگان سبزی و صیفی با آب نامتعارف، اظهار کرد: جنوب تهران قطب اصلی تولید سبزی و صیفی‌جات در استان تهران است اما به واسطه سرزیر شدن آب آلوده و فاضلاب باقرشهر به اراضی کشاورزی اطراف، متأسفانه شاهد هستیم که بخشی از این آب‌ها صرف تغذیه و آبیاری مزارع کشاورزی این منطقه می‌شود.

وی گفت: با توجه به آلودگی‌ها و بیماری‌های ناشی از این شرایط، امروز با هماهنگی عوامل قضایی و انتظامی بخش کهریزک بازدیدی از اراضی کشاورزی روستاهای قمصر، مافتون و گلحصار انجام گرفت که در آن ۲ فرد متخلف نیز با حکم قضایی بازداشت شدند.

بخشدار کهریزک افزود: با توجه به ضرورت کنترل فاضلاب به منظور حفظ سلامت جامعه، حفظ منابع پایه تولید، حراست از محیط زیست و تولید محصولات سالم کشاورزی با بررسی‌های میدانی به عمل آمده مهم‌ترین دلایل استفاده از آب‌های نامتعارف قطع حق‌آبه کشاورزان از منابع آب‌های سطحی و در دسترسی آسان کشاورزان به آب‌های نامتعارف است که مسئولان باقرشهر باید در مورد احقاق حق‌آبه کشاورزان و جلوگیری از دسترسی کشاورزان به آب‌های آلوده، اقدامات لازم را انجام دهند.

بابایی در پایان با تأکید بر نظارت جدی و شناسایی کشاورزان متخلف از سوی جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت تصریح کرد: بخشداری کهریزک براساس قانون با هر گونه کشت محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف برخورد قاطع می‌کند و کشاورزان به ویژه سبزی و صیفی‌کاران باید با رعایت اصول بهداشتی ضامن سلامت محصولات مورد استفاده مردم باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول