اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ثبت بیشترین تلفات روزانه کرونا در آمریکا؛ کرونای انگلیسی در کالیفرنیا هم پیدا شد

بررسی‌های آماری از آمریکا نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته حدود ۲۳۵ هزار نفر افزایش داشته است.

ثبت بیشترین تلفات روزانه کرونا در آمریکا؛ کرونای انگلیسی در کالیفرنیا هم پیدا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با عبور شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده بامداد پنجشنبه از ۲۰ میلیون نفر، تلفات روزانه در این کشور نیز رکورد جدیدی ثبت کرد.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۲۳۴,۵۵۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۳,۸۸۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین میزان تلفات روزانه در این کشور است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲۰,۲۱۶,۹۹۱ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۳۵۰,۷۷۸ تن افزایش یافت.

شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود، رقم دویست‌وپنجاه هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ده ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

 

 

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، فرماندار ایالت کالیفرنیا نیز بامداد پنجشنبه خبر داد دومین مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کووید۱۹ که به کرونای انگلیسی معروف شده، در این ایالت رخ داده است.

این در حالی است که روز گذشته فرماندار ایالت کلرادو اعلام کرده بود اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی، در این ایالت شناسایی شده است. 

چند روز پیش «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز بیماری‌های در آمریکا در مصاحبه‌ای گفت رسیدن به ایمنی جمعی در برابر این ویروس نیازمند این است که ۹۰ درصد از مردم واکسینه شوند.

فائوچی همچنین هشدار داد که ممکن است همه گیری بیماری کووید۱۹ پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند. (جزئیات بیشتر)

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد پنجشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۸۳ میلیون نفر عبور کرد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول