اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بیش از ۳۲ هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: طی ۹ ماهه امسال ۳۲ هزار و ۹۴۶ نفر مراجعه‌کننده به مراکز انتقال خون استان ثبت شده که ۲۷ هزار و ۲۹۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیش از ۳۲ هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند

فاطمه السادات مهدویانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به استقبال خوب مردم در زمینه اهدای خون، وضعیت ذخایر خونی در استان شرایط مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه در زمینه ترغیب مردم به منظور مشارکت در اهدای خون و کمک به بیماران نقش بسزایی داشتند در حالی که گروه‌های جهادی و ارگان‌های مختلف نیز یاری‌‌گر انتقال خون بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی فرآورده‌های خونی مانند پلاکت طول عمری کوتاه ۳ تا ۵ روزه داشته باید همواره از ظرفیت اهداکنندگان ثابت استفاده شود.

مهدویانی عنوان کرد: اهدای پلاسما از سوی بیماران کرونایی بهبود یافته همچنان ادامه دارد و افراد می‌توانند یک ماه پس از بهبودی نسبت اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به کاهش آمار ابتلا، در حال حاضر تقاضایی از سوی مراکز درمانی در زمینه پلاسما اعلام نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال ۳۲ هزار و ۹۴۶ نفر مراجعه‌کننده به مراکز انتقال خون استان ثبت شده که ۲۷ هزار و ۲۹۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدویانی ادامه داد: از مجموع آمار ۱۴ هزار و ۸۷۹ نفر اهداکننده مستمر، ۸ هزار و ۴۶۰ نفر باسابقه و ۳ هزار و ۹۵۶ نفر برای نخستین نوبت، خون اهدا کردند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۸۹۶ نفر و حدود ۷ درصد از اهداکنندگان بانوان و مابقی مردان هستند که به سبب شیوع کرونا آمار اهداکنندگان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته اما در این مدت ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیاز مراکز درمانی بوده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: باور نادرستی در جامعه اشاعه یافته که بانوان تصور دارند با اهدای خون، کم‌خون می‌شوند در حالی که خطر کم‌خونی اهداکنندگان را تهدید نکرده و پیش از اهدای خون، از تمام بانوان تست کم‌خونی گرفته می‌شود.

مهدویانی از شهروندان درخواست کرد با توجه به سردی هوا و نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی، در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول