اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مکتب سلیمانی به گفتمانی مسلط تبدیل شده است

مکتب و مدرسه درس‌آموز شهید سلیمانی، در سرتاسر کشور و منطقه به مثابه گفتمانی مسلط درآمده است.

مکتب سلیمانی به گفتمانی مسلط تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سپاه فجر فارس به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرده است.

متن بیانیه به این شرح است:

بسمه تعالی

فضای عمومی جامعه با یاد و نام سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عطرآگین است و راه و مکتب و مدرسه درس آموز سلیمانی در سرتاسر کشور و منطقه به مثابه گفتمانی مسلط درآمده است. دلیل اول این ادعا حضور میلیون ها نفر در تکریم و تعظیم پیکر مطهر شهید و تشییع وی و یاران باوفایش است. دلیل دوم آن، هر جا می روی سخن از مکتب، مرام و منش سلیمانی است. دال مرکزی گفتمان شهید سلیمانی، پاسداری از نظام اسلامی و جایگاه رفیع ولایت فقیه و انقلابی گری با کارکرد جهاد مقاومت است. برای ورود به این گفتمان باید (شهید) بود.

سردار عزیز معتقد بود: تا کسی شهید نباشد، شهید نمی شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر کسی را دیدید که از کلام ، رفتار و اخلاق او بوی شهید می آید، بدانید او شهید خواهد شد. تمام شهدای ما قبل از این که شهید بشوند، شهید بودند.

اهمیت کار حاج قاسم، اثرگذاری، معرفت بخشی و شورآفرینی که شهادت ایشان ایجاد کرد، و ضرورت الگوگیری از وی ایجاب می کند که ایشان را نه به عنوان یک فرد، بلکه به عنوان یک مکتب تعالی بخش بنگریم. مکتبی که مشتاقان و حتی منتقدان زیادی را مجذوب خود کرده است.

به راستی رمز محبوبیت جهانی حاج قاسم چیست؟ چگونه می شود با الگو قرار دادن بن‌مایه‌های مکتب و گفتمان شهید سلیمانی به عنوان یک گوهر گران بهای انسانی که روز به روز آثار وجودی خود را در فرهنگ و سیاست جامعه بیشتر نشان می دهد ، همان سردار دلها به بهترین انتخاب آگاهانه ، درست و هوشمندانه برای حفظ اقتدار نظام اسلامی و مانایی و پویایی انقلاب دست زد، بی تردید راز و رمز مقبولیت و محبوبیت سردار عزیز را باید در همنشینی مفاهیم ، ارکان و عناصر مختلف مکتب وی جستجو کرد.

به فرموده بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز ، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. 

فرزندان ملت بزرگ ایران در سپاه فجر استان فارس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران بر این اعتقادند که اگر چه حاج قاسم در میان ما نیست ، اما مقتدایش مقتدرانه در همراهی یاران حاج قاسم به هدایت موفق پرونده های منطقه ای ادامه خواهد داد . آنچه مهم است انجام وظیفه و رسالت انقلابی امروز از سوی مردم دوستدار مکتب سلیمانی است. قطعا با شهادت حاج قاسم نه تنها راه مقاومت مسدود نخواهد شد، بلکه هواداران و پیروان ایشان در جبهه مقاومت قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته به راه خود ادامه خواهند داد .

در واقع، حاج قاسم به عنوان فرماندهی شجاع، انقلابی و آشنا با صحنه عملیات، نقشی بی‌بدیل در انسجام حلقه‌های مختلف محور مقاومت داشت، فقدان وی اگر چه ضایعه ای بزرگ است ، اما خللی در روند و اراده مقاومت ایجاد نمیکند زیرا وی در طول بیش از دو دهه گذشته نه تنها در تربیت مجاهدان و سربازان فداکاری چون خود کوتاهی نکرده ، بلکه در این مدت از پشتیبانی و همراهی خیلی از مجاهدان و رزمندگان در حوزه های نظامی ، سیاسی ، استراتژیکی و ژئوپلیتیکی برخوردار بوده و با شهادت وی ، این پشتوانه و عقبه راهبردی همچنان در صحنه حضور دارند و ادامه دهنده راه حاج قاسم خواهند بود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول