اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نیازی به واکسن کرونای آمریکایی نداریم/ اکنون وقت اختلاف و سیاسی‌کاری نیست

فوق تخصص مهندسی ژنتیک کشور گفت: ساخت واکسن کرونای ایرانی دشمنان کشور را عصبانی کرده است، از این رو کمک دشمن را نمی‌خواهیم و نیازی هم به وارداتی از واکسن آمریکایی نداریم.

نیازی به واکسن کرونای آمریکایی نداریم/ اکنون وقت اختلاف و سیاسی‌کاری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کرونا قریب به یک سال است که در جهان شیوع پیدا کرد، زندگی عادی مردم را بدجوری تحت تاثیر خود قرار داده است، اماکنی که زمانی پر از شور و زندگی بودند حالا به خاطر محدودیت‌هایی که به زندگی روزمره اعمال شده هر چند وقت یک‌بار تعطیل می‌شوند، محدودیت‌هایی مثل منع آمدوشد، بسته شدن مدرسه‌ها و ممنوعیت سفر و تجمع پرشمار همچنان برای حفظ سلامتی باید رعایت شود؛ چنین واکنشی به یک بیماری در تاریخ سابقه نداشته است.

استان کرمانشاه تاکنون سه پیک از این بیماری را در اسفندماه، تیرماه و آبان‌ماه پشت سر گذشته که هر بار با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها آمار مبتلایان و مرگ و میرهای به نسبتی کاهش یافته، البته در کنار آن خسارت‌های سنگین جانی و مالی هم به زندگی مردم وارد شده، ولی چه می‌شود کرد فعلا باید با رعایت دستورالعمل بهداشتی مطیع ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بود.

خبرنگار فارس در گفت‌وگوی صمیمی با پروفسور علی کرمی، فوق تخصص مهندسی ژنتیک کشور از اوضاع و احوال بیماری کرونا ویروس می‌پرسد.

فارس: نظر خود را در خصوص محدودیت‌ها و قرنطینه برای مقابله با کرونا بیان کنید؟

 کرمی: اگر مدیریت علمی ستاد کرونا درست عمل می‌کرد و همان زمان که بحث کرونا پیش آمد قرنطینه را اجرا می‌کرد کار به وضعیت کنونی نمی‌رسید.

مردم از وضعیت کنونی خسته شده‌اند و مشکلات معیشتی بر آنان فشار وارد کرده است اکنون نیز دیر نشده و ستاد کرونا باید قرنطینه را با قدرت دنبال کند.

واکسن آمریکایی قابل اعتماد نیست و اینکه رئیس هلال احمر کشور با افتخار می‌گوید به‌صورت خیریه ١۵٠ هزار دز واکسن آمریکایی هدیه کرده، مشکوک است و اینجا سازمان غذا و داروی کشور باید درست تصمیم‌گیری کند.

 

وضعیت ما بدتر از آمریکا و اروپا نیست، باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت و در جهت بهبود وضعیت کشور بحث قرنطینه کامل کشور را عملیاتی کرد.

تناقضات در صحبت‌های مسؤلین، ارائه آمار ترسناک از سوی صداوسیما باعث ایجاد اختلال عصبی و استرس در مردم شده که این خود زمینه ابتلای آنان به کرونا را فراهم می‌کند، آن‌هم در این شرایط وضعیت بد اقتصادی، مردم ما سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند، لذا اکنون وقت اختلاف و سیاسی‌کاری نیست بلکه باید با یک کار جهادی و انقلابی در کنار هم از این مشکل عبور کنیم.

فارس: آیا واکسن آمریکایی قابل اعتماد است؟

کرمی: الحمدالله واکسن ایرانی ساخته شده اما تا تولید آن ما وارد فصل بهار می‌شویم، لذا در کنار بحث تولید واکسن داخلی و قرنطینه کامل، باید واکسن مطمئن خارجی خریداری کنیم.

واکسن آمریکایی قابل اعتماد نیست و اینکه رئیس هلال احمر کشور با افتخار می‌گوید به‌صورت خیریه ١۵٠ هزار دز واکسن آمریکایی هدیه کرده، مشکوک است و اینجا سازمان غذا و داروی کشور باید درست تصمیم‌گیری کند.

واکسن چینی و روسی مطمئن‌تر است ظاهرا وزارت بهداشت قصد خرید واکسن از این کشورها را دارد و این اطمینان را می‌دهیم که متخصصان و پزشکان کشور جلوی خرید واکسن آمریکایی خواهند ایستاد.

 ١٧ سال پیش در دانشگاه بقیة‌الله بر بحث واکسن کار کرده‌ایم و اکنون کنار گذاشته شده‌ایم، خواستار ایجاد یک وحدت در بین مسؤلین کشور هستیم همانگونه که مقام معظم رهبری بر توان داخلی تأکید دارند اما آقایان به سمت خارج از کشور می‌روند، رهبری فرمودند کرونا ویروس زیستی، اما مسؤلین پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی را به جلسات ستاد کرونا راه نمی‌دهند، ٣٧ سال است که روی تهدیدات بیولوژیک کار می‌کنیم اما کنار گذاشته شده‌ایم، لذا اکنون جهت دفاع از مردم لازم است که همه اختلافات را کنار گذاشته و برای از بین بردن این ویروس منحوس متحد شویم.

فارس: شاهد هشتک‌سازی هستیم با مضمون واکسن بخریم و واکسن بسازیم، توضیحی در این خصوص دارید؟

کرمی: ایجاد تقابل در هشتک‌سازی واکسن بخریم و واکسن بسازیم سیاسی است، بنابر بررسی‌های صورت گرفته اکثریت هشتک‌های واکسن بخریم در خارج از کشور انجام شده و مردم نیز اعتمادی به خرید واکسن آمریکایی ندارند چراکه در بحث واکسن داخلی ۶۵ هزار نفر جهت تست آن ثبت‌نام کرده‌اند.

در بحث کرونا باید از مردم تقدیر کرد، باید از پزشکان و پرستاران تقدیر کرد که جانفشانی کردند اما کمیته علمی ستاد کرونا به هیچ عنوان عملکرد درستی نداشته است، سرکار خانم دکتر محرز با صحبت‌های متنقاض باعث ایجاد نگرانی در بین مردم شده است، یک روز می‌گوید واکسن بخریم، یک روز می‌گوید بسازیم و.. صدها جوان دانشمند در این کشور وجود دارد چرا از ظرفیت آنان استفاده نمی‌شود؟

رمز موفقیت مقابله با کرونا، اتحاد مسؤلین، تدوین برنامه مدون و تغییرات در کمیته علمی ستاد کروناست.

 

مقام معظم رهبری فرمودند رزمایش بیولوژی اجرا شود، نیروهای مسلح پای کار آمدند وضعیت بهتر شد، اما دولت آنان را رها کرد، درحالی که کشور چین اعتراف کرد طب سنتی ایرانی قوی ترین طب است اما به متخصصان طب سنتی ما توهین شد، چه کسی پاسخگو وضعیت کنونی است؟ مسئول کیست؟ وزیر بهداشت در نامه به دکتر ملک‌زاده معاون خود می‌نویسد که شما ده‌ها طرح ارائه کردید اما هیچ کدام جوابگو نبود و سپس ایشان استعفا می‌دهد، دارو برروی بیماران تست می‌کنند و بعد می‌گویند بی‌اثر بوده اما به پزشکان اعلام می‌کنند که از این دارو استفاده شود، این چه تصمیماتی است؟ لذا کمیته علمی باید پاسخگو باشد.

فارس: رمز موفقیت مقابله با کرونا را چگونه توصیف می‌کنید؟

کرمی: رمز موفقیت مقابله با کرونا، اتحاد مسؤلین، تدوین برنامه مدون و تغییرات در کمیته علمی ستاد کروناست.

وزیر بهداشت طب سنتی را از یک معاونت به مدیرکلی و سپس به یک دفتر کاهش داده، دکتر نمکی می‌رود با هلال احمر و بسیج و سپاه تفاهم‌نامه امضا می‌کند، اما همین هلال احمر و بسیج و سپاه در قرارگاه زیستی عضو هستند و وظایفی را برعهده دارند، لذا نمی‌دانم موضوع این تفاهم نامه‌ها چیست؟

بنده قول می‌دهم اگر قرنطینه کامل اجرا شود، معیشت مردم حل شود و متخصصان طب سنتی، طب نوین، نیروهای مسلح و دولت در کنار هم بدون اختلاف حرکت کنند، تا عید نوروز کرونا را ریشه‌کن خواهیم کرد و وضعیت کشور سفید خواهد شد و سپس به‌سمت تثبیت این وضعیت حرکت می‌کنیم که تا آن‌زمان نیز واکسن ایرانی ساخته شده و مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر دولت بخواهد با همین وضعیت عمل کند، مطمئن باشید فعلا درگیر کرونا خواهیم بود.

فارس: واکسن کرونا از خارج وارد کرده‌ایم؟

کرمی: تا کنون هیچ واکسن خارجی کرونا وارد کشور نشده است و نباید هم وارداتی از واکسن آمریکایی داشته باشیم.

آمریکا تجهیزات پزشکی را تحریم کردند، بدترین دشمنی‌ها را در حق ملت ما کرده‌اند حال دلسوز شده‌اند؟ ساخت واکسن ایرانی دشمنان کشور را عصبانی کرده است، لذا کمک دشمن را لازم نداریم و حتی اگر ١۵٠ هزار دز خیریه وارد شود مگر میزان آن چقدر است که بخواهد به مردم برسد؟ جلوی این کار را خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد.

فارس: آیا تزریق واکسن کرونا برای تمامی گروه‌های سنی ضرورت دارد؟

کرمی: تزریق واکسن کرونا برای جوانان را ضروری نیست، فقط باید برای گروه پر خطر یک و دو استفاده کرد.بین واکسن کرونا و واکسن کودکان فرق وجود دارد.

  در داخل کشور دو انستیتو قدرتمند وجود دارد که بدلیل عدم حمایت دیگر توان کافی ندارند، پشت پرده واردات واکسن چه افرادی هستند؟ لذا دستگاه قضایی و کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی باید ورود کند.

رهبر عظیم و شأن انقلاب می‌آید از وضعیت ایجاد شده بر کشور عذرخواهی می‌کند اما آن مسئولی که متولی وضعیت اقتصادی کشور است مشخص نیست کجاست؟

 

فارس: اجرای طرح شهید سلیمانی را در راستای کنترل بیماری کرونا ویروس چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 کرمی: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های موفق  است که استفاده کامل از ظرفیت نیروی‌های مسلح در کنترل کرونا را می‌طلبد.

فوق تخصص مهندسی ژنتیک کشور در پایان ضمن تقدیر از عملکرد خبرگزاری فارس در بحث انتشار اخبار و اطلاعات درست کرونا، خواستار توجه بیشتر به وضعیت معیشتی مردم شد و گفت: رهبر عظیم و شأن انقلاب می‌آید از وضعیت ایجاد شده بر کشور عذرخواهی می‌کند اما آن مسئولی که متولی وضعیت اقتصادی کشور است مشخص نیست کجاست، اگر نیروی های مسلح و خیرین نبودند مشخص نبود وضعیت معیشتی مردم به‌کجا می‌رسید، سپاه و بسیج و ارتش بود که به داد مستضعفین رسید، مساجد تعطیل، تکایا تعطیل، همه جا تعطیل، اما فیلم ساختن و تفریح رفتن سلبریتی‌ها مشکلی ندارد؟ بعد همین ها هشتک واکسن بخریم را می‌سازند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول