اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به ایستگاه 34 رسید/افتتاح 25 پروژه با سرمایه 2761 میلیارد تومان

هفته سی و چهارم از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با افتتاح 25 پروژه در قالب 34 طرح با سرمایۀ 2761 میلیارد تومانی برگزار شد.

پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به ایستگاه 34 رسید/افتتاح 25 پروژه با سرمایه 2761 میلیارد تومان

به ‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، 25 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 2 هزار و 761 میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران در قالب هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو صبح امروز پنجشنبه مورخ 11 دی‌ماه سال جاری افتتاح شد.

بر همین اساس از 25 پروژه افتتاح شده، چهار پروژه سهم استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، 9 پروژه در اصفهان و 10 پروژه در استان مازندران است که صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

*سد کانی‌سیب با 220 میلیون مترمکعب حجم مخزن افتتاح شد

سد کانی‌سیب با 220 میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار 500 میلیارد تومان پروژه‌ آبی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی در این مرحله از پویش است که به عنوان طرح عظیم زیست محیطی با قابلیت انتقال سالانه 550 میلیون مترمکعب آب از محل این سد به منظور احیای دریاچه ارومیه بوده و با هدف کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال‌زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

دیگر پروژه افتتاح شده، پروژه سد کرم‌آباد با هدف تامین آب مورد نیاز 19 هزار و 250 هکتار از اراضی منطقه، کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه خصوصاً در منطقه آزاد ماکو و ارتقای راندمان آبیاری و افزایش تولید و پروژه احداث و آب‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی با هدف امکان بهره‌برداری و آب اندازی از هشت هزار و 400 هکتار اراضی منطقه از دیگر طرح‌های آبی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی است که صبح امروز در هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

*برق رسانی به 8 روستا در قالب هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

پروژه‌‌های برقی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی نیز در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، برق‌رسانی به 8 روستای قزقاپان ترک، قزلچه علیا، کیدان، قوری ناو، آق تپراق، آرتاکندی، کانی اسپان، نوروزلو است که 95 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در همین رابطه ، در استان اردبیل نیز سه پروژه تامین برق در شهر نمین، بیله‌سوار و پنج روستای این استان با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات با تحت پوشش قرار دادن 47 خانوار فردا با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

چهار پروژه تامین برق نیز در استان اصفهان صبح امروز در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.

*اجرای 86 کیلومتر خط انتقال و آبرسانی به 57 روستای مازندران

پروژه‌‌های برقی افتتاح شده استان مازندران شامل پنج نیروگاه مقیاس کوچک جمعاً به ظرفیت ۶۸ مگاوات در چمستان، بابلسر، بابل و بهشهر و چهار پروژه پست، خط انتقال و شبکه فوق توزیع با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات است که صبح امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

طرح آبرسانی به 57 روستا، دیگر پروژه آماده افتتاح استان مازندران است که صبح امروز با افتتاح آن و با اجرای 86 کیلومتر خط انتقال و 129 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب، 32 هزار و 660 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول