اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری برای اجرای طرح جامع آب‌رسانی مازندران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: طرح جامع آبرسانی مازندران که از غرب تا شرق استان را در برمی‌گیرد زمینه تامین آب شرب 700 هزار نفر را فراهم می‌کند.

پیگیری برای اجرای طرح جامع آب‌رسانی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حمیدرضا جانباز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آب رسانی مازندران که با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان نور برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ درصد جمعیت مازندران از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

وی میزان بهره‌برداران آب شرب مازندران دو درصد از متوسط کشوری بیشتر هستند، گفت: در مجموع ۴۰ درصد جمیت روستایی مازندران از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید برای توسعه شبکه آبرسانی به مازندران اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای مازندران از میانگین برخورداری ۹ درصدی به متوسط دو درصدی رسیدیم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۲۷۲ پروژه آبرسانی روستایی در ۷۰۹ روستای مازندران اجرا شده است، افزود: در مجموع ۴۰ درصد جمعیت استان مازندران از نعمت آب شرب سالم برخودار شدند.

جانباز با اشاره به تصویب طرح جامع تامین آب مازندران، گفت: این طرح زمینه تامین نیازمندی‌های آب شرب سالم غرب تا شرق استان را فراهم می‌کند و جمعیت ۷۰۰ هزار نفره را زیر پوشش قرار می‌دهد و بر اساس برنامه قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه امروز ۵۷ روستا با جمعیت ۳۳ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخودار می‌شوند و برای لوله‌گذاری ۳۰۰ کیلومتری این پروژه ۶۰۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش فارس، از ۴ میلیون جمعیت استان مازندران بر اساس آخرین سرشماری، ۵۸ شهر و هزار ۶۵۷ روستا به صورت دقیق ۳ میلیون و ۹۹۶ هزار نفر معادل ۸۹ درصد جمعیت استان است با یک ملیون ۱۲۴هزار و ۲۶۳ فقره اشتراک از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

وجود جمعیت شناور در ایام گردشگری یکی از دغدغه‌های جدی مدیران استانی است که بارها و بارها اعلام کردند که با زیرساخت‌های ۴ میلیون نفری به جمعیت بیش از ۴۰ میلیون گردشگر در سال خدمات ارائه می‌دهند و درخواست افزایش سهم اعتبارات استان از این بابت بارها و بارها رسانه‌ای شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول