اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: سازمان ملل با سکوت، خود را شریک جنایات ائتلاف سعودی کرده است

در نشست خبری شرکت نفت یمن در استان «الحدیده» اعلام شد، سازمان ملل در قبال توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی و نیز محاصره یمن کاری انجام نداده و شریک ائتلاف است.

صنعاء: سازمان ملل با سکوت، خود را شریک جنایات ائتلاف سعودی کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت نفت یمن در استان «الحدیده» (غرب یمن) و سازمان بنادر دریای سرخ کنفرانسی مطبوعاتی درباره تبعات توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی برگزار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «محمد عیاش قحیم» استاندار الحدیده در این نشست خبری، سازمان ملل را شریک در فاجعه یمن دانست و افزود، سازمان ملل در مسایل بشردوستانه که اساس کارش است، دستاوردی نداشته پس چگونه در حصول توافق سیاسی موفق خواهد شد. سکوت سازمان ملل در قبال جنایات ائتلاف سعودی باعث می‌شود این سازمان نیز در جنایات مذکور شریک باشد.

«یحیی شریف الدین» نائب رئیس سازمان بنادر دریای سرخ هم گفت، سازمان ملل برای پایان رنج انسانی در یمن کاری نکرده و تحرکات آن فقط به نشست کشورهای کمک‌کننده برای تجارت با فاجعه یمن محدود می‌شود.

وی در ادامه از سازمان ملل خواست در راستای لغو محاصره یمن بکوشد و گفت، یمن نیازی به کمک‌های این سازمان ندارد.

«اسامه خطیب» مدیرکل شرکت نفت الحدیده هم به عنوان مثال به توقیف ۲۶۰ روزه نفتکش «میورا» اشاره کرد و گفت، جریمه این موضوع سه میلیون و نهصد هزار دلار بوده است.

وی افزود، ائتلاف سعودی با این اقدامات به دنبال افزایش هزینه مواد و بیشتر شدن رنج ملت یمن است و تبعات این امر و محاصره یمن بر عهده ائتلاف متجاوز و سازمان ملل است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول