اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نسخه الکترونیک در 65 درصد مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی در قزوین

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان قزوین گفت: در 697 مرکز طرف قرارداد ما، حدود 65 درصد از نسخ در مطب‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی از طریق الکترونیک صورت می‌گیرد که این کار بسیار بزرگ و ارزشمند است که مراجعین با توجه به شرایط کرونا نیاز به دفترچهٔ فیزیکی ندارند.

نسخه الکترونیک در 65 درصد مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، محمدصادق بابایی، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان قزوین صبح امروز در نشست خبری که در محل ساختمان مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان قزوین به‌عنوان یکی از ارکان سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزهٔ درمان و خدمت‌رسانی بیمه‌شدگان در 2 حوزه فعالیت دارد؛ نخست در حوزهٔ درمان مستقیم که ما در استان قزوین در 2 بیمارستان رازی و تأمین‌اجتماعی تاکستان حدود 356 تخت و 8 مرکز درمانی داریم و در درمان غیرمستقیم نیز حدود 697 مرکز طرف قرارداد در استان وجود دارد.

وی افزود: با تلاش‌های همکاران محترم ما، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان مرکزی تأمین‌اجتماعی در سال 98، استان قزوین در میان 13 استان تیپ یک در کشور طبق ده‌ها معیار و شاخص رتبهٔ نخست را کسب کرده است.

این مسؤول ادامه داد: در حوزهٔ درمان تأمین‌اجتماعی، مبحث نسخهٔ الکترونیک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است؛ نسخهٔ الکترونیک زیرساخت پروندهٔ سلامت و کارت هوشمند سلامت برای بیماران است.

بابایی اظهار کرد: حدود 65 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که اجرای مبحث نسخهٔ الکترونیک در درمان مستقیم از چند سال گذشته آغاز شده است و اکنون به بیمه‌شدگان با ارائهٔ کدملی خدمات ارائه می‌شود.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: در 697 مرکز طرف قرارداد ما، حدود 65 درصد از نسخ در مطب‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی از طریق الکترونیک صورت می‌گیرد که این کار بسیار بزرگ و ارزشمند است که مراجعین با توجه به شرایط کرونا نیاز به دفترچهٔ فیزیکی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در سال جاری موفق شدیم یک دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان رازی و ۶ دستگاه ونتیلاتور و ۲ دستگاه چیلر بیمارستان های تأمین‌اجتماعی قزوین و تاکستان برای استان خریداری کنیم و تا پایان سال جاری نیز 16 تخت نورولوژی یا داخلی مغز و اعصاب برای بیمارانی که دچار سکته می‌شوند یا مشکلات مغزی پیدا می کنند، راه‌اندازی شده و به تخت‌های بیمارستانی تأمین‌اجتماعی در استان قزوین افزوده می‌شود.

بابایی تأکید کرد: استان قزوین در سال جاری موفق شده 80 درصد تعمیرات اساسی را در بیمارستان‌های خود انجام دهد که کار بسیار ارزشمندی است.

وی در ادامه بیان کرد: ساماندهی هتلینگ بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی و تاکستان نیز در حال انجام است که تا پایان سال آینده در این رابطه نیز بخش‌هایی به بیمارستان‌های ما اضافه خواهد شد.

این مسؤول یادآور شد: یکی از مهم‌ترین نکات برای بیماران، بحث تغذیه است که ما استانداردهای بسیار ارزشمندی را در سال 97 در این زمینه دریافت کرده ایم و بیمارستان های استان همواره در این زمینه به عنوان درجه یک شناخته شده اند و این امر نشان‌دهندهٔ این است که مجموعهٔ مدیریت درمان استان پویایی لازم را داشته و دارند.

بابایی اضافه کرد: ارتقای دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان تأمین‌اجتماعی تاکستان نیز برای اواخر سال جاری یا اوایل سال آتی در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تجهیز بیمارستان رحیمیان الوند نیز در دستور کار قرار دارد و مقرر شده در این راستا مبلغی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت تجهیز این بیمارستان و راه‌اندازی فوری آن قرار بگیرد تا مردم شهرستان البرز بتوانند از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول