اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتهام زنی مجدد دولت مستعفی یمن به انصارالله در ارتباط با انفجارهای عدن

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با اتهام‌زنی به جنبش انصاراللله، مدعی شد که اطلاعات اولیه نشان می‌‌دهد که این جنبش در انفجارهای فرودگاه عدن (جنوب) دست داشته است.

اتهام زنی مجدد دولت مستعفی یمن به انصارالله در ارتباط با انفجارهای عدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از اتهام‌زنی «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن به جنبش انصارالله، «احمد عوض بن مبارک»، امروز (پنجشنبه)، وزیر خارجه دولت مستعفی، انصارالله را به دست داشتن در انفجارهای فرودگاه عدن متهم کرد.

فرودگاه عدن (جنوب یمن)، روز گذشته،‌ شاهد چند انفجار بود؛ انفجارهایی که همزمان با ورود کابینه دولت مستعفی این کشور به وقوع پیوست (جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه دولت مستعفی در این خصوص مدعی شد: «اطلاعات و تحقیقات اولیه تأیید می‌کند که شبه‌نظامیان حوثی فرودگاه عدن را هدف قرار داده‌اند».

احمد عوض بن مبارک در ادامه همچنین ادعا کرد: «شلیک موشک از مناطق [استقرار] حوثی‌ها به سمت عدن رویت شده است».

روز گذشته همچنین معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی، گردشگری و فرهنگ دولت مستعفی یمن با اتهام‌زنی به جنبش انصار‌الله یمن، ادعا کرده بود: «حمله به فرودگاه یمن را حوثی‌ها انجام دادند».

این اتهامات در حالی علیه انصارلله مطرح شد، که «محمد البخیتی» عضو ارشد انصارالله ضمن رد ادعای دولت مستعفی، گفت: «انفجار عدن ارتباطی به ما ندارد و اتهام‌زنی به ما در این خصوص [موضوعی] تکراری است تا اینگونه ما را وارد درگیری میان مزدوران کنند».

از طرفی دیگر، روز گذشته، «عادل المسنی» پژوهشگر سیاسی در گفت‌و‌گو با شبکه «تی‌آر‌تی» ضمن اشاره ضمنی به این موضوع که احتمالا شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات این اقدام را انجام داده‌اند، نوشت: «شبه‌نظامیانی که مورد حمایت امارات هستند، می‌خواهند توافق ریاض را از بین ببرند و به نظر می‌رسد که آنها قصد خروج از عدن را ندارند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول