اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرندگان تاکسیدرمی شده کشف شده به موزه تاریخ طبیعی ارسال می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل درپی گشت و کنترل شبانه در روستای بایجان منطقه کوهستانی لاریجان آمل، موفق شدند خودروی حامل پرندگان قاچاق تاکسیدرمی شده که از آمل به سمت تهران در حرکت بود، را توقیف کنند که درواقع کشف این محموله حاصل تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان است.

پرندگان تاکسیدرمی شده کشف شده به موزه تاریخ طبیعی ارسال می‌شود

وحید رضاییان در ارتباط با کشف محموله بزرگ تاکسیدرمی پرندگان قاچاق در آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل درپی گشت و کنترل شبانه در روستای بایجان منطقه کوهستانی لاریجان آمل، موفق شدند خودروی حامل پرندگان قاچاق تاکسیدرمی شده که از آمل به سمت تهران در حرکت بود، را توقیف کنند که در واقع کشف این محموله حاصل تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان است.

وی با اشاره به دستگیری دو متخلف، افزود: در این گشت‌زنی ۳۰۸ قطعه پرنده تاکسیدرمی شده شامل گونه‌های کاکایی‌ها، مرغابی‌ها، سبزقبا، زنبورخوار، کبک و قرقاول کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل اضافه کرد: این دو متخلف یک نفر اهل بابلسر و فرد دیگر اهل تهران بوده و در زمینه خرید و فروش پرندگان به صورت تاکسیدرمی فعالیت داشته است.

این مسؤول ارزش این پرندگان را ۳۶ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: امکان این پرندگان تاکسیدرمی شده  در ادارات محیط زیست و همچنین موزه تاریخ طبیعی سطح استان وجود دارد.

رضاییان اضافه کرد: پرونده این افراد بعد از رسیدگی تحویل مراجع قضایی استان شد و در حال حاضر یکی از متخلفان با دستور قضایی روانه زندان شده است.

وی بیان کرد: این اقدام متخلف براساس قانون مشمول هم جزای نقدی و هم حبس است که در این زمینه برعهده مقامات قضایی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به اینکه از زمان ورودم در اداره محیط زیست محیط‌بان بودم و همچنان نیز خودم را محیط‌بان می‌دانم، تصریح کرد: به اعتقاد ما محیط‌بانی سراسر خاطره است و در داخل برف، کوه، اعماق جنگل، نیمه‌های شب و سایر همه برای ما سراسر خاطره است.

رضاییان تصریح کرد: کارمان زمان و مکان نمی‌شناسد و در سرما و گرما هیچ تفاوتی ندارد همواره درحالت آماده‌باش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست متعلق به همه ما است و همه باید در این زمینه کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز به همکاری مردم داریم تا با ما همراه باشند؛ چرا که با توجه به وسعت بالای مناطق و همچنین مشکلات در زمینه امکانات نیاز است جامعه محلی نیز باما همراه باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی، خاطرنشان کرد: دوستداران محیط زیست همانند گذشته با ما همراه باشند تا شاهد نشاط در طبیعت باشیم و آن را بتوانیم به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رضاییان اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد پرهیز از فروش پرندگان تاکسدرمی در کنار صنایع دستی که در این زمینه در شهرستان آمل اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و با این موضوع به شدت برخورد شده که باید در سایر شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 

وی گفت: محیط بانان با اهتمام و اراده‌ای بالا همواره درحال گشت‌زنی در طبیعت استان هستند و با هرگونه تخلف به‌صورت جدی برخورد می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اعلام اینکه براساس اصل پنجاهم قانون وظیفه حفظ محیط زیست برعهده تک تک افراد جامعه است، اظهار کرد: همه باید مسؤول باشیم اگر ۸۰ میلیون نفر مسؤول باشیم بلایی سر محیط زیست نمی‌آید و به ویژه در این راستا سهم افراد بومی بیشتر است؛ چرا که محیط زیست با این تعداد نیرو عملا به تنهایی کاری نمی‌تواند از پیش ببرد و همه باید پای کار باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول