اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ماجرای قصاص کودک ۲۹ ساله!/ ضدانقلاب دوباره دست به دامن «تحریف» شد

رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان هجمه جدیدی را علیه اجرای احکام قضایی ایران به راه انداختند.

ماجرای قصاص کودک ۲۹ ساله!/ ضدانقلاب دوباره دست به دامن «تحریف» شد

از شایعه تا واقعیت: به تازگی رسانه‌‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی در اقدامی هماهنگ خبری ر با عنوان «حکم اعدام یک کودک مجرم اجرا شد» منتشر کردند.

 

 

این رسانه‌های معاند درحالی محمدحسن رضایی را کودک ۱۶ ساله معرفی می‌کنند که وی در زمان اجرای حکم بیش از ۲۹ سال سن داشت. محمدحسن رضایی سال ۱۳۸۶ در ۱۶ سالگ با ضربات چاقو یک مرد را به قتل رسانه بود. وی پس از گذشت ۱۳ سال بامداد پنج‌شنبه ۱۱ دی ۹۹ در سن ۲۹ سالگی در زندان رشت به دار مجازات آویخته شد.
علی موسوی، کارشناس رسانه درباره تکنیک به کارگرفته شده در این خبر نوشت: یکی از تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر، تکنیک ابهام است. کاربرد ابهام بیشتر در جایی است که ناگزیر از درج خبر هستیم اما نمی‌خواهیم حقیقت بر‌ملا شود. لذا با حذف برخی عناصر خبری سیاست ابهام را در پیش می‌گیرند.

به گزارش فارس، رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با تحریف واقعیت سعی دارند تا اجرای احکام علیه مجرمان را زیر سوال ببرند و در مرحله بعد با هجمه علیه ایران در مجامع بین‌المللی، فشارها علیه مردم را افزایش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول