اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برگزاری میز خدمت در سندرک با حضور مسؤولان میناب/ تعلل در ترخیص مواد اولیه علت کمبود روغن است+فیلم

میز خدمت جهادی به همت حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر بخش سندرک و با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان میناب، بخشدار سندرک و نماینده فرماندهی سپاه ناحیه میناب برگزار شد.

برگزاری میز خدمت در سندرک با حضور مسؤولان میناب/ تعلل در ترخیص مواد اولیه علت کمبود روغن است+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، میز خدمت جهادی به همت حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر بخش سندرک و با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان میناب، بخشدار سندرک و نماینده فرماندهی سپاه ناحیه میناب برگزار شد.

در حاشیه این طرح که به همت فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر سندرک به‌عنوان قرارگاه مرکزی طرح تحول محلات بخش سندرک صورت گرفت، خواسته‌های بحق اهالی بخش سندرک از مدیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان میناب مطرح شد.

 

 


اسدالله عباسی رئیس اداره صمت شهرستان میناب در پاسخ به سؤولات حاضران در خصوص علل کمبود روغن در منطقه گفت: عوامل مهمی چون تعلل در ترخیص مواد اولیه تهیه روغن از گمرک و انتقال به مخازن واحدهای تولیدی از ۱۵ آبان‌ماه یکی از علت‌های اصلی کمبود روغن در بازار است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مواد روغنی کشور از خارج تامین می‌شود، افزود: در دوره کسری این کالا در بازار ۴۴۲ تن روغن در بازار شهرستان میناب توزیع شده است که با پیگیری‌های بخشدار و رایزنی‌های مکرر با مسؤولان استان با در نظر گرفتن وضعیت بخش‌، حدود ۳۰ تن روغن در سندرک توزیع شده است.‌

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میناب اظهار داشت: با سرانه مصرف هر نفر در سال ۱۹ کیلوگرم، روزانه ۵۲ گرم مصرف که در تعداد ۲۳هزار نفر جمعیت بخش سندرک اگر ضرب شود رقمی معادل ۱/۱۹۶ تن در روز خواهد شد.

عباسی ادامه داد: با این حساب، مدیریت صنعت و معدن شهرستان میناب از پانزدهم آبان‌ماه که روغن در بازار نایاب شده است تا به امروز که قریب به پنجاه روز است با روزی دو تن مصرف سندرک می‌بایست صد تن روغن توزیع می‌شد.

وی تصریح کرد: طبق ابلاغیه وزارت صمت، زنجیره توزیع اقلام ضروری یا همان کالای تنظیم بازار از تولیدکننده به عمده‌فروش و خرده‌فروش تا مصرف‌کننده است که هر کدام وظیفه قانونی خود را دارند و باید به وظیفه خود درست عمل کنند تا توازن حفظ شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میناب در ادامه افزود: هم‌اکنون ظرفیت تولید روغن در استان بین ۳۰ تا ۴۰ تن در روز می‌باشد.

وی در جواب سؤوال شهروندی که از نظارت و بازرسی اداره صمت گله داشت، گفت: نظارت و پایش واحدهای صنفی کمافی‌سابق برقرار است و این روزها با این تفاوت که تعدادی از عزیزان نیروی مقاومت بسیج و ضابطین به چرخه نظارت اضافه شده‌اند. کادر رسمی اداره بازرسی صمت فقط پنج نفر است که به‌عبارتی هر ۱۲۰۰ نفر یک بازرس تقسیم کار می‌شود که جمعیت کلانی است. وسعت حوزه استحفاظی شهرستان و پراکندگی واحدهای صنفی هم مزید بر علت عنوان است.

انتهای انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول