اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت بیش از ۱۶۰ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی/ عملکرد خراسان رضوی مطلوب است

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ هزار نیروی بسیجی در سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان در طرح شهید سلیمانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

مشارکت بیش از ۱۶۰ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی/ عملکرد خراسان رضوی مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، شاهین محمدصادقی امشب در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی براساس یک طرح مشترک میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت در حال اجرا بوده که ثمرات قابل‌توجهی تاکنون داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در اثر انجام این طرح و اقدامات مختلف وزارت بهداشت یک هم‌صدایی و همدلی در کشور به وجود آمده است، بیان کرد: در روزهای ابتدای این طرح روزانه قریب به ۵۰۰ نفر از هم‌وطنانمان را از دست می‌دادیم و بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بیمار جدید به ثبت می‌رسید، اما امروز به برکت اقدامات مختلف در سطح کشور کاهش‌یافته است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: امروز استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سپاه، بسیج، ائمه جمعه و هلال‌احمر  هماهنگ و همدل به دنبال نجات جان مردم و پیشگیری از گسترش بیماری هستند.

محمدصادقی با یادآوری این موضوع که این طرح براساس حمله به زنجیره انتقال ویروس کرونا، پیشگیری از آلودگی و بیماری مردم نه درمان برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ هزار نیروی بسیجی در سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان در طرح شهید سلیمانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

وی بیان کرد: براساس محاسبات انجام‌ شده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب این طرح توسط خیرین و مردم، پایگاه‌های بسیج و هلال‌احمر جمع‌آوری و در اختیار افراد نیازمند به‌ویژه کسانی که به علت بیماری مجبور به ماندن در خانه شدند قرار گرفته است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور یکی از مهم‌ترین دلایل رعایت شدن محدودیت‌ها در دوران تعطیلی بازار، تأمین خوراک و معاش افراد نیازمند توسط نیروهای بسیج دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم در حال حاضر کاهش بیمار در بخش‌های آی.سی.یو بوده و حتی امروز بخش‌های مختلفی که به علت کثرت بیمار در اختیار بیماران کرونایی قرارگرفته بود به حالت قبل بازگشته است.

محمدصادقی خراسان رضوی را پیشتاز در اجرای طرح شهید سلیمانی برشمرد و افزود: این استان دو هفته زودتر از تمام کشور یعنی از ۱۵ آبان ماه این طرح را با رمز یا علی بن موسی‌الرضا(ع) آغاز کرد و امروز عملکرد مطلوبی در اجرای این طرح داشته است.

وی یادآور شد: در روزهای ابتدایی اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد مرگ‌ومیرها در خراسان رضوی ۴۰ تا ۵۰ نفر یا  بیشتر از این میزان بوده است که امروز این رقم به حدود ۷ تا ۸ نفر در روز رسیده و این یعنی طرح شهید سلیمانی موفق آمیز بوده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول