اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در دیالی عراق

عشایر و مقامات استان دیالی در شرق عراق، مراسم اولین سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را برگزار کردند.

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در دیالی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها تن از بزرگان عشایر و مسئولان استان دیالی عراق امروز (پنجشنبه) مراسم یکمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را برپا کردند.

به نوشته وبگاه المعلومه، این مراسم در منطقه «بلدروز» در ۳۰ کیلومتری شرق بعقوبه، برگزار شد و «احمد هاشم» از بزرگان عشایر دیالی در این باره گفت که این مراسم با هدف یادآوری قهرمانی‌ها این شهیدان برای آزادی دیالی از اشغال داعش برگزار شد.

او افزود: «رهبران راه پیروزی از جمله شهید ابومهدی المهندس، در پشتیبانی از درگیری‌های دیالی و جلوگیری از سقوط دیگر شهرها به دست داعش، از پیشگامان بودند. آن هم در مقابل تروریست‌هایی که حمایت تسلیحاتی و لجستیکی می‌شدند.»

احمد هاشم تأکید کرد که عشایر دیالی هیچ زمانی خون شهدای جنوب و دیگر مناطق عراق را فراموش نخواهند کرد.

«علی کریم» از رهبران عشایر اهل سنت استان دیالی نیز گفت که الحشد الشعبی خط قرمز است و آن‌ها جزو نیروهای امنیتی و نظامی عراق محسوب می‌شوند و زاییده فتوای مقدس مرجعیت هستند که عراق را از یک طرح جهانی برای چند پاره کردن نجات دادند.

او افزود: «حق خون‌خواهی رهبران راه پیروزی بر گردن تمامی مردان غیور عراقی است و عشایر اهل سنت با احترام و قدردانی به خون پاک تمامی فرماندهان راه پیروزی و تمامی کسانی که جان خود را برای آزادی مناطق عراق فدا کردند، می‌نگرند.»

شهرهای مختلف عراق این روزها شاهد برگزاری مراسمات یادبود اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

به گفته برخی مقامات در سازمان الحشد الشعبی عراق تا پایان ماه جاری میلادی در سراسر عراق، در این زمینه چندین مراسم در دو بخش رسمی و مردمی تدارک دیده شده است. شعار «شهادت و حاکمیت» نیز به عنوان شعار اصلی اولین سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید انتخاب شده تا بر ضرورت اخراج اشغالگران و بازپس‌گرفتن حاکمیت عراق تاکید شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول