اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توسعه محور جم-فیروزآباد در دستور کار وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های استراتژیک جنوب کشور توسعه محور جم- فیروزآباد را در دستور کار قرار داد.

توسعه محور جم-فیروزآباد در دستور کار  وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد اسلامی با اشاره به حجم بالای تردد در  محور فیروزآباد-جم و اهمیت آن به عنوان  یکی از محورهای ترانزیتی مهم در جنوب کشور گفت:  این محور علاوه بر قرارگیری در کریدور اتصال جنوب به مرکز، در ارتباط زمینی قطب انرژی کشور (عسلویه)  با مرکز نیز نقشی اساسی داشته که در همین  راستا توسعه این محور ترانزیتی در دستور کار قرار دارد.

وی در بازدید از پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور فیروزآباد- جم به عنوان یکی از پروژه های بزرگ راهداری در جنوب کشور اظهار داشت: اولویت  پروژه های راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای برقراری تردد ایمن و روان است.

بر اساس این  گزارش بهسازی و روکش آسفالت محور فیروزآباد-جم به طول ۴۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ ۳۰۰ میلیارد ریال ، با هدف اصلاح  نشست های جاده ای، اجرای قنوهای بتنی و لکه گیری و‌ روکش آسفالت در حال اجراست که امروز پنج شنبه ۱۱ دی ماه ۹۹ مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرارگرفت.

محور ترانزیتی فیروزآباد-جم پایدار و ایمن سازی می‌شود

معاون راهداری سازمان راهداری و‌ حمل و‌نقل جاده ای کشور نیز در حاشیه این بازدید از اجرای عملیات پایدارسازی و‌ ایمن سازی محور فیروزآباد-جم خبر داد.

رضا اکبری معاون راهداری این سازمان، با اشاره به عملیات اجرایی ساخت دیوار و‌ تعمیرات ابنیه محور فیروزآباد-جم به طول ۲۸ کیلومتر گفت: هدف از اجرای فاز اول این پروژه پایدار و ایمن سازی این محور ترانزیتی است که شامل پایدارسازی ترانشه، اجرای دیوار حایل جهت حفظ پایداری جانبی و رانش محور و‌ تثبیت ابنیه در معرض تخریب است.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال در حال اجراست که در ۲۸ کیلومتر نقاط بحرانی زیادی را پایدار و ایمن سازی می کند.
 

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول