اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

عزم ۵۴ هزار پایگاه بسیج مساجد برای گرامیداشت یاد حاج قاسم

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: تمامی ۵۴ هزار پایگاه بسیج کشور به فراخور اقتضائات محلی و همچنین با در نظر گرفتن شرایط کرونایی برنامه‌هایی را به این مناسبت و برای گرامیداشت یاد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کنند.

عزم ۵۴ هزار پایگاه بسیج مساجد برای گرامیداشت یاد حاج قاسم

حجت‌الاسلام احسان رضایی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: در قالب طرح خدمت‌رسانی حاج قاسم سلیمانی در مجموعه سازمان بسیج، اقشار مختلفی نقش‌آفرینی می‌کنند که محور اصلی کارها بسیج جامعه پزشکی در همراهی و همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح تیم‌های پزشکی تشکیل شده است که افراد را معاینه می‌کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری و یا تشخیص قطعی ابتلا به کرونا، به افراد به صورت حضوری و یا غیرحضوری خدمات می‌دهند و در صورت نیاز به حضور در بیمارستان نیز، فرد را به مراکز درمانی اعزام می‌کنند.

ماموریت‌های بسیج مساجد در طرح حاج قاسم سلیمانی

رضایی با اشاره به ماموریت‌های پایگاه‌های بسیج مساجد در این طرح گفت: اولین ماموریت پایگاه‌های بسیج، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی به مردم و ارتقای سطح آموزش عمومی است. در مدت شیوع این بیماری، آموزش‌های متعددی از طریق رسانه ملی و یا فضای مجازی به مردم ارائه شده است اما در این برنامه به دنبال تکمیل این آموزش‌ها و همچنین ارائه آموزش به افرادی هستیم که با تلویزیون و یا فضای مجازی ارتباط کمتری دارند. در این طرح، بسیجیان بروشورهایی تهیه کردند و به مردم ارائه می‌کنند که این اطلاع‌رسانی از مطالبات مقام معظم رهبری هم بود.

بیماریابی و غربالگری برعهده بسیجیان است

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات با بیان اینکه دومین ماموریت پایگاه‌های بسیج، غربالگری و بیماریابی است، تصریح کرد: بسیجیان مساجد، محله به محله را تحت پوشش قرار داده‌اند و یا با مراجعه به در خانه مردم و یا تماس تلفنی، علائم بیماری را در افراد کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده تب، سرفه، بدن درد و ... افراد را به تیم‌های پزشکی ارجاع می‌دهند. اگر خانواده‌ای نیز علائمی نداشته باشد، به عنوان خانواده سالم و سلامت ثبت می‌کنند.

کمک‌رسانی به نیازمندان در قالب کمک‌مومنانه

وی سومین نقش و ماموریت بسیج مساجد را پشتیبانی از نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا برشمرد و گفت: در ادامه برنامه ارائه کمک‌های مومنانه سازمان بسیج مستضعفین، در شرایط کنونی نیز تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی براساس پایش و شناسایی‌های صورت گرفته ادامه خواهد داشت. بانک اطلاعاتی سازمان بسیج با بانک اطلاعاتی نهادها و گروه‌های حمایتی دیگر تطبیق داده شده است تا در ارائه کمک‌ها، هم‌افزایی داشته باشیم و خانواده‌ای جانماند.

رضایی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از بسته‌های معیشتی ارائه شده نداریم گفت: بسیاری از پایگاه‌ها از روی اخلاص و همچنین رعایت شئون نیازمندان از ارائه آمار پرهیز می‌کنند و برخی نیز به دلیل حضور در محیط‌های روستایی امکان ارائه گزارش ندارند، به همین دلیل تهیه آمار دقیق از کمک‌های صورت گرفته مقدور نیست.

غربالگری بیماران تا زمان وجود کرونا ادامه دارد

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در پاسخ به این سوال که اجرای این طرح تا چه زمان ادامه خواهد داشت، گفت: ارائه کمک‌های مومنانه به نیازمندان تا پایان سال ادامه خواهد داشت و طرح غربالگری بیماران نیز تا زمانی که این بیماری در کشور وجود دارد، ادامه پیدا می‌کند.

عزم ۵۴ هزار پایگاه بسیج مساجد برای گرامیداشت یاد حاج قاسم 

وی با اشاره به برنامه‌های پایگاه‌های بسیج به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: تمامی ۵۴ هزار پایگاه بسیج کشور به فراخور اقتضائات محلی و همچنین با در نظر گرفتن شرایط کرونایی برنامه‌هایی را به این مناسبت و برای گرامیداشت یاد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کنند.

رضایی افزود: در برخی از شهرها که وضعیت سفید کرونایی دارند، شاهد برگزاری یادواره با حضور مردم هستیم اما در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز یادواره‌های مجازی بر بستر نرم‌افزارهای داخلی مانند روبیکا برگزار خواهد شد.

به نیابت از حاج قاسم ...

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات تصریح کرد: برخی از پایگاه‌های بسیج در این ایام به نیابت از حاج قاسم سلیمانی حساب دفتری نیازمندان را صفر می‌کنند، غذای گرم و بسته‌های ارزاق توزیع می‌کنند و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقلام بهداشتی مورد نیاز را به مردم ارائه می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه‌ها و اقدامات به صورت خودجوش از سوی مردم و با محوریت پایگاه‌های بسیج برای شهیدی که مرد میدان بود و خود را وقف مردم کرده بود، اجرایی می‌شود و هرپایگاهی در این روزها تلاش می‌کند در حد وسع و توان خود فعال باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول