اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

علی‌اف: احداث مرکز نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ دو هفته دیگر تکمیل می‌شود

رئیس جمهوری آذربایجان طی دیدار با وزیر دفاع ترکیه، از تکمیل شدن روند احداث مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ طی دو هفته آینده خبر داد.

علی‌اف: احداث مرکز نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ دو هفته دیگر تکمیل می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که به باکو سفر کرده، با «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، علی‌اف در این دیدار گفت کار ساخت مرکز مشترک ترکیه-روسیه برای نظارت بر آتش‌بس بین باکو و ایروان در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» تا دو هفته دیگر به اتمام می‌رسد.

وی در این باره توضیح داد: «هر چه مرکز نظارت [بر آتش‌بس قره‌باغ] زودتر عملیاتی شود، بهتر است، زیرا علی‌رغم اینکه دو ماه از پایان جنگ می‌گذرد ولی همچنان تهدیدها و خطراتی وجود دارد».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آذربایجان اظهار داشت: «طرفی آذربایجانی هم‌اکنون در حال احداث ساختمانی برای مرکز نظارت [بر آتش‌بس قره‌باغ] در منطقه آغ‌دام است. این مرکز نظارتی بین ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر آماده خواهد بود».

علی‌اف با بیان اینکه طرف‌های ترکیه‌ای و روسی نیز آماده آغاز کار نظارت بر آتش‌بس هستند، گفت نظامیان ارمنستان در مقاطعی توافق آتش‌بس را نقض کردند و به دنبال آن ارتش جمهوری آذربایجان متحمل تلفات شد.

به نوشته آناتولی، وزیر دفاع ترکیه نیز در این دیدار اظهار داشت آنکارا و باکو با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به تأمین صلح در منطقه قره‌باغ کوهستانی کمک کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز پنجشنبه با ابراز امیدواری به آغاز به کار هرچه سریعتر مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ، به نظامیان ارمنستان توصیه کرد به این توافق پایبند باشند. (جزئیات بیشتر)

باکو و ایروان در ۱۰ نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. در توافق آمده است جمهوری ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض ۵ کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری‌ ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول