اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

زیاد النخاله: شهید سلیمانی همواره روی خط آتش ایستاده بود

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، این شهید بزرگوار را شهید راه قدس نامید.

زیاد النخاله: شهید سلیمانی همواره روی خط آتش ایستاده بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (جمعه) در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران، گفت که شهید سلیمانی مجاهد بین‌المللی و شهید راه قدس بود.

او گفت که سلیمانی را شهید کردند، چرا که او مانعی بر سر راه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود و همواره از قدس و فلسطین دفاع می‌کرد. آمریکایی‌ها او را شهید کردند تا راه تمامیت‌خواهی و فساد صهیونیست‌ها را باز کنند و پروژه صهیونیسم را در منطقه بگسترانند. آن‌ها فلسیطین را در غیاب شهدا و در نبود حاج قاسم فروختند.

زیاد النَخاله، تأکید کرد: «شهید سلیمانی در تمامی جبهه‌های نبرد و به خصوص در جبهه فلسطین روی خط آتش بود. روزی که ایشان شهید شد، یک فلسطینی و یک مسلمان شهید شد.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، همچنین گفت که خون شهید، شریان حیات درخت مقاومت و جهاد و آزادی است و شهید سلیمانی همواره هم و غم فلسطین را با خود داشت.

او افزود: «برادران و خواهران ما به جمهوری اسلامی و به رهبری عظیم آن که پشت همه این اقدامات بزرگ و پشت حمایت از جنبش‌های مقاومت ایستاده، افتخار می‌کنیم. من به دلیل این فخر در برابر شما می‌ایستم و شهادت می‌دهم که حاج قاسم در رأس مجاهدان فلسطینی بود.»

زیاد النخاله سپس گفت: «از نحوه شهادت شهید سلیمانی سخن نمی‌گوییم چرا که آگاه هستیم. باید بپرسیم که حاج قاسم چگونه زیست؟ و زندگی خود را صرف دفاع از اسلام و مقاومت کرد. او کودکی خود را در استان کرمان پشت سر گذاشت  و ۴۰ سال پیش از آن‌جا خارج شد و شهید به آن‌جا برگشت. او از همه صفات و عناوین بزرگ‌تر بود و در تمامی جبهه‌ها و میادین حضور داشت و پا در جای پای حمزه عبدالمطلب سید الشهدا گذاشت.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی شهادت شهید سلیمانی را آغازی بر فروپاشی سلطه جهانی دانست و گفت که کشورهای خودفروخته عاجزانه به دنبال سازش و کسب حمایت آمریکا هستند و این نشان دهنده شدت میزان ضعف آن‌هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول