اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«مقاومت» یعنی قوی شدن/ وضعیت امروز آمریکا در منطقه محصول مقاومت است

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید گفتمان مقاومت را تبیین کنیم گفت: معنای مقاومت درگیر شدن در مشکلات اقتصادی نیست در مقاومت قوی شدن در اقتصاد مهم است و معنایش این نیست که ما باید سختی و مشکلات اقتصادی را تحمل کنیم.

«مقاومت» یعنی قوی شدن/ وضعیت امروز آمریکا در منطقه محصول مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امروز دشمن بیشترین شبهات خود را به ولایت و باورهای دینی وارد می‌کند و به دنبال آسیب زدن به باورهای مردم است بنابراین لازم است افرادی که برای حضرت زهرا(س) عزاداری می‌کنند بدانند تمام تلاش آن حضرت، حفظ امامت، حکومت اسلامی و خلافت امام علی(ع) بود.

وی با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: سردار سلیمانی بزرگ‌مرد ایران‌زمین نماد اخلاص و از خودگذشتگی بود که اتفاقات بزرگی را در منطقه رقم زد به طوری که همه افراد معتقد به گفتمان مقاومت، جذب شهید سلیمانی شدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی در سال گذشته زنده بودن گفتمان انقلاب و آرمان‌های انقلاب را دوباره به رخ جهانیان کشاند تصریح کرد: حضور مردم در بزرگداشت مقام شهید سلیمانی نشان داد تا جریان مقاومت زنده است استکبار نمی‌تواند نفس بکشد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در خط مقدم مواجهه با سلطه بود تصریح کرد: استکبار او را مانع تحقق اهداف خود می دانست چراکه آنها خواهان تعامل یک‌سویه هستند و در برجام هم نشان دادند که پاسخ تعامل را چگونه می‌دهند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در تعامل با سلطه یا باید سازش کرد و تسلیم شد و یا باید مقاومت کرد که آرمان‌های اسلامی به ما می‌گویند در مقابل سلطه باید مقاومت کنیم، نباید اجازه دهیم دشمن از داشته‌هایش علیه ما استفاده کند، نباید کوتاه بیاییم.

حق ملتهاست که مستقل و با عزت زندگی کنند

وی با اشاره به اینکه این حق ملتهاست که مستقل و با عزت زندگی کنند گفت: معنای مقاومت درگیر شدن در مشکلات اقتصادی نیست در مقاومت قوی شدن در اقتصاد مهم است و معنایش این نیست که ما باید سختی و مشکلات اقتصادی را تحمل کنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید گفتمان مقاومت را تبیین کنیم اظهار کرد: اگر خودمان به خوبی معنای مقاومت را برای مردم جامعه تبیین نکنیم دیگران به نفع خود آن را تعبیر خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت یعنی حرکت در مسیر مکتب سلیمانی افزود: این مکتب به معنای نترسیدن از دشمن و اتکا به داخل است که ساخت واکسن کرونا ایرانی یکی از نمادهای آن محسوب می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: برخی از ضد انقلابیون خارج‌نشین دچار هذیان‌گویی شدند و چشم ندارند رشد علمی کشور را ببینند بنابراین خطاب به آنها می‌گوییم اگر دین ندارید آزاده باشید داشته‌های کشور را زیر سوال نبرید.

وی با اشاره به گفته شهید سلیمانی مبنی بر اینکه آمریکا طبل توخالی است تاکید کرد: گاهی تامل لازم است که ببینیم آنجا که سازش کردیم چه اتفاقی افتاد و یا آنجا که مقاومت کردیم چه شد، نتیجه می‌گیریم که وضعیت امروزی آمریکا در منطقه محصول مقاومت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گفتمان مقاومت تجربه بزرگی پیش روی ملت ما قرار داده است افزود: امروز ما به خوبی می‌دانیم که چطور در راه مقاومت گام برداریم.

چطور می‌توان به افرادی که داروهای درمان سرطان و دیگر داروها را به ما نمی‌دهند اعتماد کنیم؟

وی در ادامه به سالروز ۹ دی اشاره کرد و گفت: در حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ افرادی شرکت کرده بودند که به هر چهار کاندیدا رای دادند و توهین به عاشورا را محکوم کردند این اتفاق یک درس برای مسئولان دارد که این ملت با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است.

شعبانی اظهار کرد: معیار رفتار مردم با مسئولان پایبندی آنها به اسلام، ولایت فقیه، نظام اسلامی و خون شهداست به طوری که هر کس این موارد را نداشته باشد کنار گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه به شرایط خوب استان در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نخستین شخصی که واکسن کرونای ابرانی بر روی آن امتحان شد دختر مسئول ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود نه آقازاده‌هایی که در آن طرف آب خواهان خرید واکسن خارجی هستند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: آقای مخبر خودش کرونا گرفته بود. به همین دلیل واکسن را بر روی فرزندش آزمایش کرد که اقدامی قابل تقدیر است و اعتماد به داخل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن فشار می‌آورد واکسن خارجی به ویژه واکسن آمریکایی خریداری شود اظهار کرد: چطور می‌توان به افرادی که داروهای درمان سرطان و دیگر داروها را نمی دهند اعتماد کنیم و از آنها واکسن کرونا بخریم اعتماد ما به واکسن داخلی بیشتر است.

شعبانی در پاسخ به درخواست یکی از نمازگزاران که خواهانه بررسی مسائل کوی فردوس شد تصریح کرد: در منطقه کوی فردوس مسجد و مدرسه وجود ندارد و مشکلاتی است که باید مسئولان استان پیگیری کنند ما باید حرف مردم را بشنویم و مسوولان به وعده‌های خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه اختلاف بین دو دستگاه سال‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است اظهار کرد زمین برای احداث مسجد در این منطقه فراهم شده و خیرین نیز پای کار آمده است سایر مشکلات نیز باید برطرف شود.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول