اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر خارجه یمن در گفت‌و‌گو با فارس: شهید سلیمانی مکتبی است که جوانان از آن پیروی خواهند کرد

وزیر خارجه یمن در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرگزاری فارس تأکید کرد که فرمانده شهید نیروی قدس سپاه ایران اکنون مکتب و یک روش زندگی است که جوانان از آن پیروی خواهند کرد و آن را الگوی خود قرار خواهند داد.

وزیر خارجه یمن در گفت‌و‌گو با فارس: شهید سلیمانی مکتبی است که جوانان از آن پیروی خواهند کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف»‌ وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در گفت‌و‌گویی اختصاصی با سایت عربی خبرگزاری فارس تأکید کرد که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مکتب و روش زندگی و عملی است که جوانان مسلمان در راستای خدمت به مردمشان و برای در اولویت قرار دادن مصحلت آنها از آن پیروی خواهند کرد.

وزیر خارجه یمن سردار سلیمانی را یکی از ستاره‌های درخشان امت اسلامی در دفاع از مسلمانان و مستضعفان توصیف کرد و گفت که راه و روش خیره‌کننده او، منهجی است کامل از یک مسیر ارزشمند و والا برای آن دسته افرادی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند و آنها را به سطوح عالی ببرند.

هشام شرف در ادامه اظهاراتش در ارتباط با اقداماتی که فرماندهان عالی محور مقاومت بایستی در راستای ادامه قدرتمندتر راه مقاومت اتخاذ کنند، توصیه کرد:‌ «پیش از هر چیز بایستی بر توان و انسجام محور مقاومت به عنوان یک امر حتمی و ضرورتی برای آزادی مردم تأکید کرد. چیزی که از فرماندهان عالی کشورهای عضو این محور خواسته می‌شود، هماهنگی مشترک بیشتر، همبستگی بایکدیگر و بالاترین سطح هوشیاری در قبال دشمن است و همچنین تبادل اطلاعات مربوط به امنیت این فرماندهان و دستگاه‌های متعلق به آنها و از طرفی، تقویت و افزایش توان در تمام زمینه‌ها بویژه در زمینه اطلاعات، امنیت سایبری و اطلاعاتی برای برداشتن گام‌های بلند در مقابله با محور توطئه‌ و شر».

شرف در ادامه در ارتباط با تعارض ادعاهای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم و ترور مهم‌ترین فرمانده مبارزه‌کننده با تروریسم توضیح داد: «مردم جهان به این رفتار زشت و برخورد دوگانه دولت‌های کاخ سفید عادت دارند. این‌ها موجودیت‌هایی سیاسی هستند که به منفعت‌طلبی، خودرأیی بیش از حد و استفاده از دیگران بدون تلاش برای مشارکت داشتن، شراکت و توسعه اصل بهره‌گیری در راستای منافع جوامع انسانی اعتقاد دارند. این یک رویکرد فلسفی است و عملی است که اندیشه سرمایه‌داری و سازمان‌های صنایع جنگی غرب و آمریکا به‌طور قابل ملاحظه‌ای با آن خو گرفته‌اند که استفاده از مفهوم مبارزه با تروریسم نیز در اینجا قرار می‌گیرد».

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ادامه داد: «آنها تنها به دنبال تحقق هر آن چیزی هستند که به نفع سیاستمداران کاخ سفید باشد و برای آنها امنیت و [فضایی] برای استفاده ایجاد کند و هر آنچه به حساب صنایع و بانک‌های آمریکا و اروپا پول بیفزاید، مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت و برای آنها از اولویت برخوردار خواهد بود. پس از این موارد، آنها به دیگر امور توجه می‌کنند».

هشام شرف در ادامه افزود: «منظور آنها از مفهوم مبارزه با تروریسم در درجه نخست مبارزه با کسانی است که در برابر سیاست سرمایه‌داری می‌ایستند [و پس از آن] تحقق اهداف پیمان ناتو و موجودیت‌های سیاسی غرب قرار می‌گیرد آن هم بدون هیچ گونه توجه انسانی یا در نظر گرفتن منافع مردم. پس از این‌ها نیز مسائل امنیتی مرسوم قرار دارد آن هم به‌شرطی که به منافع کاخ سفید و مدیران اجرایی شرکت‌های سازنده اسلحه در آمریکا و اروپا خدشه‌ای وارد نشود».

وزیر خارجه یمن در بخش پایانی اظهاراتش در پاسخ به این سؤال که آیا ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان به جوانان مسلمان بویژه جوانان یمن برای ادامه راه شهداء و مبارزه با استکبار جهانی انگیزه خواهد داد،‌ تأکید کرد: «شهید قهرمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را در راستای خدمت به مردم و امت اسلامی سپری کرد نه برای به دست‌آوردن پُست زندگی کرد نه برای کسب دارایی یا دستاوردهای شخصی. شهید سپهبد قاسم سلیمانی اکنون مکتب، یک روش زندگی و عملی است که جوانان مسلمان در راستای خدمت به مردمشان و برای در اولویت قرار دادن منفعت آنها او را الگوی خود قرار خواهند داد».

*گفت‌و‌گو: معصومه فروزان

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول