اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رکوردشکنی قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه دارد

در معاملات شب گذشته و برای نخستین بار قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی رقمی را لمس کرد که تا پیش از این در تاریخ مبادلات ارزهای مجازی بی‌سابقه بوده است.

رکوردشکنی قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، در معاملات شب گذشته بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت‌کوین برای مدتی از 29 هزار دلار عبور کرد.

قیمت هر بیت‌کوین حتی به 29 هزار و 300 دلار نیز رسید اما سپس به 28774 هزار دلار عقب‌نشینی کرد.

بیت‌کوین نسبت به اواسط ماه جاری حدود 50 درصد رشد قیمت را تجربه کرده و نسبت به ابتدای سال هم قیمت آن 4 برابر شده است. دلیل رشد قیمت این ارز مجازی روی آوردن سرمایه‌داران بزرگ به سمت این بازار با هدف در امان ماندن است.خطر کاهش ارزش دارایی‌ها و همچنین تورم بوده است.

بسیاری از سرمایه‌داران هم فکر می‌کنند ارزهای مجازی مسیر احتمالی آینده جهان در انجام تراکنش‌های مالی است. از یک سو سرمایه‌داران آمریکایی از ترس کاهش ارزش دلار به ارزهای مجازی روی آورده‌اند و از طرف دیگر برخی سرمایه‌داران که تا پیش از این در بورس‌ها حضور داشته‌اند پول خود را به سمت این بازار آورده‌اند.

دنیس بک، کارشناس کارگزاری برایت می‌گوید وقتی شما سهام شرکت‌هایی نظیر آمازون یا اپل را می‌خرید می‌دانید که چه چیز را خریده‌اید اما درباره بیت‌کوین شما فقط تعدادی عدد و رقم روی صفحه مانیتور دارید و امیدوارید که نفر روبه‌رو که می‌خواهد بیت‌کوین را بخرد آن قدری برای آن پول بدهد که بیشتر از آن چیزی باشد که شما برای خرید پرداخت کرده بودید.

علیرغم این نگاه منفی اما وی حدود یک درصد سرمایه تحت مدیریت خود را حدود 5 هفته پیش به بیت‌کوین اختصاص داده و از آن زمان به بعد سود خوبی به دست آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول