اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حاج قاسم قهرمانی بود که قلبش برای ایرانیان می‌تپید

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه شهید سلیمانی قهرمان ملی ایرانیان است، گفت: حاج قاسم شخصیت ملی بود که قلبش برای ایران می‌تپید.

حاج قاسم قهرمانی بود که قلبش برای ایرانیان می‌تپید

مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند با اشاره به سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: «ایران» و «اعتقادات دینی به اسلام» دو موضوع با اهمیت برای این شهید والامقام بود.

وی گفت: ایشان دین اسلام را در اهداف و باورهای خود به چند شاخه تقسیم نمی‌کرد، لذا همه را در قالب انسانیت می‌دانست و برای انسان همان‌طور که در شریعت ما و قرآن اشاره شده است، ارزش قائل بود.

فرماندار دماوند تصریح کرد: دلیل اینکه میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر سردار سلیمانی حضور داشتند این است که ایشان در قلب تک‌تک انسان‌ها حضور دارند؛ هر انسان شیعه یا سُنی خود را در غم شهادت سردار شریک می‌داند.

حیدری با اشاره به حضور سردار سلیمانی در مرزهای مختلف دفاع از انسانیت و آزادگی خاطرنشان کرد: در داخلِ کشور هیچ جریانِ سیاسی نبود که بگوید سردار سلیمانی با ما بوده است، ایشان در داخل کشور هیچ‌گونه نگاه سیاسی نداشت و اعتقاداتش فراتر از جناح‌های سیاسی بود، سردار همه مردم و جریانات سیاسی را برای منافع عمومی و کشور ارزیابی می‌کرد.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی چتری را بر اعتقادات خود گسترانده بود که تمام مردم با هر اعتقادی را شامل می‌شد؛ ایشان خود را پیرو مکتب رهبری می‌دانست.

فرماندار دماوند با بیان اینکه مبارزات سردار سلیمانی در چهارچوب دفاع از مظلومیت و ایستادگی در برابر ظلم بود، ابراز کرد: این امر در مکتبی که حاج قاسم در آن بزرگ شد نمادی آشکار است، به همین دلیل مکتب انسانیت مرزی را نمی‌شناسد.

حیدری در پایان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی قهرمان ملی ایرانیان است، تأکید کرد: ایشان شخصیت ملی بود که قبلش برای ایران می‌تپید.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول