اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نباید از عوامل و عناصر فتنه غافل شد

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اینکه مردم و به‌ویژه مسؤولین باید مراقب عوامل و عناصر فتنه باشند و نباید از آنان غافل شوند، گفت: مجموعه‌های اجرایی و اداری کشور بسیار حائز اهمیت است زیرا این‌ها با مردم سرکار دارند.

نباید از عوامل و عناصر فتنه غافل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی و براندازی نظام اسلامی تلاش‌های فراوانی کردند، اظهار کرد: دشمنان نظام به دلیل اینکه موفقیتی به دست نیاوردند طرحی ۳۰ ساله برای جمهوری اسلامی طراحی کردند و در هر دهه فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ را راه انداختند ولی نتوانستند به موفقیت برسند. 

وی با تأکید براینکه فتنه‌ها به‌صورت یک جریان در کشور جاری می‌باشند، گفت: دستور کار دشمن براندازی نظام اسلامی است و این جریان بعد از طراحی ۳۰ ساله آغازشده و اگر بخواهیم شناخت دقیقی نسبت به فتنه پیدا کنیم و مقابله مناسب و پیشگیری داشته باشیم لازم است جریان فتنه را به‌هم‌پیوسته بدانیم.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اینکه مردم و به‌ویژه مسؤولین باید مراقب عوامل و عناصر فتنه باشند و نباید از آنان غافل شوند، تصریح کرد: مجموعه‌های اجرایی و اداری کشور بسیار حائز اهمیت است زیرا این‌ها با مردم سرکار دارند و دشمن هدفش هم همین است که آستانه صبر مردم و تحمل آنان را با کمک همین داخلی‌ها به هم بریزد.

شمس‌الدین با بیان اینکه بارها رهبری تأکید داشتند که صف خود را از فتنه گران جدا کنید، افزود: متأسفانه می‌بینیم به این گوشزدها توجه نمی‌شود و حتی وزیری داشتیم که با عناصر فتنه ارتباط داشت و دارد.

وی با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته‌ای که بر اساس بی استدلالی و بدون توجیه است، بیان کرد: این مسئله یا تعلل مدیران است یا کاستی در نظام تولید و یا در توزیع است، در مسئله احتکار بااینکه می‌دانند کشور نیاز به کالای اساسی دارد اما در گمرک‌ها می‌ماند همچنین انبارهایی که کشف می‌شود اما بعدازآن نمی‌دانیم چرا در بازار اثر نمی‌گذارد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه کسی در این هشت سال از عمر دولت سراغی از احزاب نمی‌گرفت اما اکنون فعال‌شده‌اند، تصریح کرد: هر زمان که نزدیک انتخابات می‌شود از احزاب می‌گویند تا برای انتخابات، التهاب و جنگ روانی ایجاد کنند و متأسفانه باید گفت استاندار گیلان هم به‌تازگی خانه احزاب راه انداخته است.

شمس‌الدین با اشاره به فضاسازی‌های اخیر دشمنان نظام در رسانه‌ها و همچنین جنگ اراده‌ها بیان کرد: در روزهای اخیر مطلبی مطرح‌شده که احتمال حمله نظامی به کشور ما گسترش پیداکرده و متأسفانه بعضی‌ها از داخل هم یک سری گرا به دشمنان می‌دهند و موجب سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرد. 

خطیب جمعه انزلی با تأکید براینکه اگر دشمن حمله‌ای به جمهوری اسلامی داشته باشد کل منطقه به آتش کشیده خواهد شد و افزود: اولین نقاطی که مورد هدف خواهد گرفت تل‌آویو و حیفا خواهد بود، آبراه‌های مهم خلیج‌فارس، باب المندب، بسته خواهد شد و نه‌تنها در منطقه آسیب خواهند دید بلکه در دل کشور خودشان هم دچار مشکلاتی خواهند شد.

شمس‌الدین دلایل فضاسازی‌های رسانه‌ای اخیر علیه نظام را مختلف برشمرد و گفت: مستکبرین بر این باورند که با این بازی‌ها و فضاسازی‌ها، انتقام سخت را تحت شعاع قرار دهند و خود را از مهلکه نجات دهند.

وی با بیان اینکه اخراج آمریکایی‌ها از منطقه از دیگر زوایای انتقام سخت است و افزود: دشمن هم می‌داند دیگر نمی‌تواند بیشتر از این در منطقه بماند و شرایطشان سخت و وحشت‌آفرین است.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه ایران در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: متأسفانه وی به جامعه القاء می‌کنند یا باید جنگ کنیم یا مذاکره تا جامعه به سمت مذاکره برود، اگر مسؤولین خودشان قدرت ایستادگی ندارند به اتکا مردم بایستند زیرا مردم ۴۲ ساله است که ایستاده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول