اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ورود امام جمعه شهرضا به ماجرای تخریب ساخت و سازها/ مسوؤلان مردم را به زحمت نیندازند

امام جمعه شهرضا گفت: شورای عالی شهرسازی برای یک بار حد و حدود این شهر را مشخص کند که تا ۳۰ سال آینده شهر تا کجا می‌تواند ساخت و ساز داشته باشد تا اینقدر مردم اذیت نشوند.

ورود امام جمعه شهرضا به ماجرای تخریب ساخت و سازها/ مسوؤلان مردم را به زحمت نیندازند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان اینکه انتخاب و گزینش با زندگی انسان عجین است، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) رضای خداوند را بر رضای دیگران انتخاب کرد، در دوران سخت و مصیبت بار آن زمان وظیفه خانه‌داری و تربیت فرزندان را فراموش نکرد و به غیر از خدا هم فکر نمی‌کرد.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه به زیارت آل یاسین اهمیت دهید، گفت: جایگاه امامت یک جایگاه الهی است، جایگاه امام را فقط خدا باید تعیین کند، فاطمه زهرا (س) برای این امامت جان خود را فدا کرد و اولین شهیده راه امامت و ولایت شد.

وی با تأکید بر اینکه بزرگداشت ایام فاطمیه بزرگداشت یک عقیده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را می‌نشینند، از ایشان سؤال کردند چرا حضرتعالی با این کسالت جسمی، از اول تا آخر مجلس فاطمیه و روضه را می‌نشینید، در جواب فرمودند: «آن‌ها نمی‌دانند؛ من رزق سال کشور را در شب‌های فاطمیه می‌گیرم» بنابراین در جلسات فاطمیه شرکت کنید و رزق و روزی معنوی را از حضرت زهرا (س) بگیرید.

صالح با اشاره به سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی بیان کرد: رسم تمام ملت‌ها و جزو سنت‌های الهی این بوده که همیشه دین خدا احتیاج به خون داشته و دارد و در مواقع حساس خونی ریخته شده تا دین خدا محفوظ بماند، شهادت حضرت علی در آن زمان که اوج مظلومیت دین بود، خون مقدس امام حسین (ع) سبب حفظ دین شد، این یک برنامه همیشگی است و درآینده هم خواهد بود.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: یکی از ثمرات بزرگ و ارزشمند شهادت سردار سلیمانی این بود که انقلاب، هویت و نظام ما مجدد احیا و زنده شد، از سال ۱۳۵۷ که انقلاب پیروز شد تا سال ۶۸ ایام دفاع مقدس عطر شهادت و یاد شهید این ملت را از انحرافات حفظ کرد؛ در ۳۰ سال گذشته از سال ۶۸ تا ۹۸ که لایه‌هایی از نفاق، اشرافی‌گری و سبک شمردن دین واقع شد، این لایه‌ها باید جایی برچیده می‌شد و نیاز به این داشت که خونی ریخته شود تا مردم دوباره به هویت و حقیقت انقلاب خود بازگردند.

وی با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته دشمن بسیار زیرکانه وارد شده بود و حتی در بودجه امسال هم بی‌شرمانه برای سند ۲۰۳۰ بودجه نوشته بودند، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی خدا می‌خواهد انقلاب را زنده کند، بنابراین بهترین افراد به دست بدترین افراد به شهادت می‌رسند، شهید سلیمانی اگر چه جسمش از میان ما رفت اما امروز روح، راه و روش او بیشترین تأثیر را در بین مردم و جوانان گذاشته است.

صالح با بیان اینکه مدیران و مسؤولان بدانند ملت ما در حساس‌ترین شرایط این نظام و انقلاب را حفظ کردند و خدمت کردن به این مردم بهترین صدقه برای هر شخصی که مدیریت داشته باشد، است گفت: بعضی از قوانین و دستورالعمل‌ها سبب اذیت و آزار مردم می‌شود، مدیران شهرستان شهرضا تلاش بسیاری می‌کنند اما قوانینی ابلاغ می‌شود که مشکل‌ساز است و یکی از این مشکلات ساخت و ساز در شهرضا است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه بارها مردم به دفتر بنده مراجعه و حکم تخریب منزل را نشان داده‌اند، عنوان کرد: حضرت علی (ع) به ما روش مدیریت و زندگی را آموخت، شورای عالی شهرسازی در تهران و اداره کل اراضی استان اصفهان فکر کنند جوانی که ازدواج کرده و در اوج مشکلات خود در این وضعیت اقتصادی است، حکم تخریب خانه را به او می‌دهند، آیا درست است.

وی تصریح کرد: شخص با تمام اندوخته چند ساله خود خانه‌ای می سازد و حکم تخریب را به دلیل اینکه در محدوده شهری نیست به او می‌دهند و اسم قانون بر روی آن می‌گذارند، قانونی که ظلم به مردم باشد شرعیت ندارد.

صالح با تأکید بر اینکه شورای عالی شهرسازی برای یک بار حد و حدود این شهر را مشخص کند که تا ۳۰ سال آینده شهر تا کجا می‌تواند ساخت و ساز داشته باشد تا اینقدر مردم اذیت نشوند، بیان کرد: همه باید بدانیم اگر با این مسؤولیت توانستیم گره از کار کسی باز کنیم، ارزش و ثواب است و اگر گره کار مردم را زیاد کردیم باید پیش خدا جوابگو باشیم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه فرماندار، شهردار، دادستان و اعضای شورای شهر شهرضا باید به صورت هماهنگ به دنبال این مسأله بروند و مردم را از سردرگمی نجات دهند، خاطرنشان کرد: مردم سرمایه یک عمر را در ساخت خانه خرج می‌کنند آن‌گاه در یک ساعت راحت با بولدوزر تخریب می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول