اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مدیریت نظامی و راهبردهای دیپلماسی سردار سلیمانی بی‌نظیر بود

امام جمعه اقلید با اشاره به جانفشانی‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: حاج قاسم فردی بود که جنگ را در کشورهای خارج از ایران اسلامی (عراق، سوریه، لبنان و فلسطین) نیز مدیریت کرد و نه تنها کارنامه نظامی درخشان، بلکه راهبردهای دیپلماسی مؤثری نیز داشت.

مدیریت نظامی و راهبردهای دیپلماسی سردار سلیمانی بی‌نظیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‎الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه نجات از فتنه بصیرت می‌خواهد، سالروز حماسه ۹ دی را گرامی داشت و به برخی از فرمایشات حضرت علی (ع) در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: فتنه فضایی غیر قابل تشخیص دارد که در زمان وقوع، شناخته نمی‌شد بلکه پس از اینکه پشت‌سر گذاشته شد، حقیقت آن آشکار می‌شود.

وی ادامه داد: فتنه‌گران در فتنه سال ۱۳۸۸ ابتدا از پیروزی در انتخابات صحبت کردند و سپس سخن از تقلب زدند و مردم را به تجمع در خیابان‌ها و ابطال انتخابات تحریک کردند؛ ماه‌ها فضای کشور را متشنج و ناامن کرده و خوراک برای دشمنان فراهم ساختند.

امام جمعه اقلید، یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و به برخی از جان‌فشانی‌ها، رشادت‌ها و پیروزی‌های سردار دل‌ها در دفاع از سوریه، نابودی داعش و مقابله و مبارزه با استعمارگران و جنایتکارانی همچون آمریکا و صهیونیسم و آل سعود و جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد.

طالبی تصریح کرد: حاج قاسم فردی بود که جنگ را در کشورهای خارج از ایران اسلامی (عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و...) نیز مدیریت کرد و نه تنها کارنامه نظامی درخشانی دارد بلکه راهبردهای دیپلماسی مؤثری نیز داشت.

اشاره به فضایل اخلاقی و عرفانی حاج قاسم بخش دیگر سخنان امام جمعه اقلید در خطبه‌های امروز بود که در این زمینه از توصیه‌ها و سفارش‌های این شهید بزرگوار در خصوص کمالات معنوی و بهره‌گیری از فضای معنوی سحرگاهان، اقامه نماز شب، دوری از دروغ و احترام و خضوع در برابر بزرگترها به‌ ویژه پدر و مادر سخن گفت.

وی افزود: اخلاص در عبادت و بندگی خداوند متعال، ولایت‌پذیری، احترام به پدر و مادر، عنایت ویژه به خانواده شهدا، محدود نبودن در درجه و جایگاه و احترام به تک‌تک نیروها، خلوص در عمل و...ازجمله عوامل اصلی پیروزی، محبوبیت و ارزشمندی سردار دل‌ها بود.

امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام فاطمیه را تسلیت گفت و از همراهی مردم و نهادهای مختلف در برگزاری آیین عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

طالبی از گرانی‌ اجناس و کالاها که به صورت حبابی از در و دیوار کشور بالا می‌رود انتقاد کرد و با تأکید بر اینکه هیچ یک از این گرانی‌ها ربطی به تحریم ندارد، یادآور شد: متأسفانه تاکنون هیچ‌ یک از نشست‌ها و اظهارنظرهای صورت‌گرفته در این مورد نتیجه نداده است.

وی از همت خیران که با هماهنگی خواهران و برادران مکتب سلیمانی گام دوم انقلاب و نهادهایی چون سپاه، انجمن‌های خیر محور و کمیته امداد به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اقدام کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول