اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حماسه 9 دی نظام را واکسینه کرد/ حصر لطف بزرگ نظام به سران فتنه بود

مدیرمسؤل روزنامه کیهان با اشاره به اینکه حصر لطف بزرگی بود که نظام به سران فتنه کرد، یادآور شد: 9 دی نظام را واکسینه کرد و برکات زیادی داشت اما مهم این است که ماجرای فتنه و 9 دی را بایگانی نکنیم چون عواملش هنوز در میدان هستند.

حماسه 9 دی نظام را واکسینه کرد/ حصر لطف بزرگ نظام به سران فتنه بود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «حسین شریعتمداری»  مدیرمسؤل روزنامه کیهان در برنامه «بدون توقف» در پاسخ به این سؤال که «چرا حصر صورت گرفت» گفت: مسئله حصر یک ارفاق و یک لطف بزرگی بوده که نظام به سران فتنه کرده و نظام صرفا از این جهت که می‌خواست به دلیل سوابقی که داشتند به آنها  لطفی بکند آنها را در حصر نگه داشت و اگر غیر از این بود جرم آنها جرم بسیاری بسیار بزرگ و فساد فی الارض بود. 

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «با توجه به قانون مجازات اسلامی و اینکه صدور هر حکمی باید در حیطه دادگستری انجام شود، چرا در این مورد قانون زیرپا گذاشته شد، چه ارگان یا فردی دستور آن را داده و آیا شورای عالی امنیت ملی اجازه صدور این حکم را داشته» اظهار کرد: تصمیمات شورای عالی امنیت ملی در حکم قانون است، لذا در این مورد این شورا از دستگاه قضایی خواست تا فعلا اینها محاکمه نشوند، در حالیکه آنها دست به وطن‌فروشی زدند، مستنداتش هم هست، خیانت کردند، فقط خون یکی از افرادی که ریخته شده کافی است که آنها را اعدام کنند، آنها آمدند در اوج اقتدار نظام به جمهوریت نطام حمله کردند آرای مردم را زیر سؤال بردند و مملکت را به آشوب کشیدند. 

این تحلیلگر سیاسی در ادامه یادآور شد: خواسته‌هایی که الان توده مردم دارند خیلی بالاتر از حصر است، من فقط می‌دانم که به آنها لطف کردند و جرم‌شان خیلی بالاتر است، چرا لطف کردند؟ نمی دانم. مهم نیست که دستور را چه کسی یا چه ارگانی داده، به هرحال شورای عالی امنیت ملی تصمیماتی می‌تواند بگیرد که در روال عادی وجود ندارد، اگر غیر از این باشد اصلا نیازی به شورای عالی امنیت ملی نیست، مطمئن باشید آنهایی هم که دم از حصر می‌زنند مطمئن باشید که خیلی راضی به برداشتن حصر نیستند. 

مدیرمسؤل روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که « کسانی که صحبت از رفع حصر می‌کنند با وجود اینکه از لحاظ آراء در شورای عالی امنیت ملی این توان را دارند تا رفع حصر کنند چرا اقدامی انجام ندادند» تصریح کرد: لازمه پاسخگویی به این سؤال این است که ما در ضمیر آنها باشیم، من نمی‌دانم که آنها چه فکری می‌کنند اما آنقدر می‌دانم که بعضی از آنها که خیلی هم از رفع حصر صحبت می‌کنند خیلی هم موافق رفع حصر نیستند چون موقعیت خودشان را در مناقشه و خطر می‌بینند، البته الان هم خیلی دیگر از رفع حصر حرفی نمی‌زنند چون دیگر موضوعیتی ندارد، حالا باید چند ماه دیگر و قبل از انتخابات هم دوباره نگاه کنند ببینند مردم چه می‌خواهند تا روی آن مانور دهند؟ الان بیشتر مشکلات مردم به مسائل اقتصادی برمی‌گردد و آنها هم به دنبال این هستند. 

شریعتمداری در ادامه با تأکید بر اینکه حماسه 9 دی یکی از الطاف خداوند بود، عنوان کرد: اولا اینکه 9 دی نظام را واکسینه کرد و برکات زیادی داشت، چون دشمن کار را تمام شده فرض می‌کرد همه نیروی خودش را بیرون ریخت، در حالیکه شناسایی این نیروها خیلی هزینه داشت با این روش خیلی راحت شناخته شدند، دیگر اینکه باعث شد بار دیگر موازین حضرت امام(ره) برای نسل‌های سوم و چهارم بازگو شود، از طرف دیگر نشان‌دهنده این بود که نظام از استواری و استحکام خاصی برخوردار است. مهم این است که ماجرای فتنه و 9 دی را بایگانی نکنیم چون عواملش هنوز در میدان هستند و حتی یک عده از همان‌هایی که خواستار تحریم شدند الان مسؤلیت دارند. 

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سؤال که «آیا شما مصونیت قانونی و قضایی دارید» گفت: من هیچ مصونیتی ندارم، من بیشتر از همه مطبوعاتی‌ها به دادگاه احضار شدم و بیشتر از همه آنها در دادگاه بودم، همین الان هم حدود 50 شکایت از ما وجود دارد، موضوع این است که وقتی به دادگاه می‌رویم اسنادمان را ارائه می‌کنیم و همه حرف‌مان هم به دیگران این است شما بیائید نگاه کنید کجای مطلبی که نوشتیم غلط بوده است.  

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که «اگر روزنامه دیگری هم جای شما باشد می‌تواند از خودش دفاع کند و دفاعش مورد قبول واقع می‌شود» گفت: بله، بارها شده که خیلی از آنها هیچ محکومیتی نگرفتند و آنها که گرفتند قطعا جرمی مرتکب شده‌اند، مثلا شهرداری دوران اصلاحات 120 شکایت از ما کرده بود که به یکی از وکلای آنها گفتم اقلا به ما می‌سپردید چند شکایت به درد بخور برایتان درآوریم، خود اصلاح‌طلبان می‌گویند ما کیهان را تِی می‌کشیم، نمی‌خواهم بگویم معصوم هستیم اما اگر کسی نسبت به این شکایات حرفی دارد بیاید متن شکایت و دفاعایت را ببیند اتفاقا ما هر دو آنها را هم در روزنامه منتشر می کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول