اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فائوچی| کرونای انگلیس در سراسر آمریکا شیوع خواهد یافت

رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا انتشار نوع جهش یافته کرونا که ابتدا از جنوب انگلیس شیوع آن آغاز شد را در سراسر آمریکا غیر قابل اجتناب خواند و گفت در روزهای آینده باید منتظر این مسئله بود.

فائوچی| کرونای انگلیس در سراسر آمریکا شیوع خواهد یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز پنجشنبه در یک مصاحبه شیوع کرونای انگلیسی در آمریکا را اجتناب‌ناپذیر دانست.

وی با اشاره به موارد کشف شده از ابتلا به نوع جدید در کلرادو و کالیفرنیا، گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که اینطور شود، وقتی آن میزان ابتلا در انگلیس هست و بعد در کشورهای دیگر در اروپا و کانادا هم شیوع یافته، حضورش در اینجا اجتناب ناپذیر بود.

به گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک پست»، این متخصص ارشد آمریکایی افزود: کزارش‌هایی از این ویروس در ایالت‌های دیگر و موارد جدید در ایالت‌هایی که قبلاً وجود ویروس را گزارش کرده‌اند، خواهید شنید. متاسفانه واقعیت نحوه انتشار این ویروس‌ همین است.

فائوچی در ادامه با اشاره به گفته‌های مقامات انگلیسی درباره ویژگی‌های نوع جهش یافته ویروس کرونا گفت: همکاران انگلیسی ما به وضوح نشان داده‌اند که ویروس در انتقال از فردی به فرد دیگر موثرتر است. اما خبر خوب این است که به نظر نمی‌رسد بدخیم‌تر باشد یعنی باعث بیماری شدیدتر یا مرگ‌های بیشتر شود.

او همچنین گفت که به نظر نمی‌رسد این ویروس بتواند در مقابل واکسن‌هایی که هم‌اکنون در جهان برای مقابله با کرونا در حال تزریق است، مقاوم باشد. فائوچی تاکید کرد: اما این واقعیت که ویروسی وجود دارد که شیوع آن بیشتر است، مسئله مهم است که باید جدی گرفته شود.

او درباره طرح واکسیناسیون ملی در آمریکا که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون نفر واکسینه شده باشند اما در عمل فقط حدود سه میلیون نفر واکسینه شدند هم ابراز ناامیدی کرد و گفت تغییر روش واکسیناسیون در دست بررسی است.

روزنامه «گاردین» در گزارشی جدید نوشت تجزیه و تحلیل مجدد تست های کرونای گرفته شده از حدود دو میلیون شهروند آمریکایی نشان می‌دهد احتمالاً سویه انگلیسی کووید-۱۹ از ماه اکتبر در آمریکا وجود داشته است. بنابر این گزارش، توالی‌یابی ماده ژنتیکی نوع جدیدی از ویروس کرونا که در آمریکا منتشر شده با نوع «B۱۱۷» موسوم به کرونای انگلیسی مطابقت دارد.

کشف نوع جدید ویروس کرونا اولین بار حدود دو هفته پیش توسط وزیر بهداشت انگلیس گزارش شده و اعلام شد این نوع جدید تا هفتاد درصد قدرت انتقال بیشتری دارد. اکنون گمان می‌رود این سویه جدید از ماه سپتامبر (شهریور) در این کشور انتشار یافته باشد.

کرونای انگلیسی تاکنون دستکم در هفده کشور جهان گزارش شده است و بسیاری کشورها برای جلوگیری از ورود آن، کنترل مرزهای خود را تشدید کرده‌اند.

در آمریکا نیز با اینکه از حدود ده روز پیش اعلام شد فقط انگلیسی‌هایی حق ورود به این کشور را دارند که نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی باشد، این نوع جدید کرونا در ایالت‌های کلرادو و کالیفرنیا گزارش شده‌اند.

این در حالی است که به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، اداره بهداشت ایالت فلوریدا تنها ساعاتی پس از شروع سال جدید میلادی ابتلای دستکم یک نفر به کرونای انگلیسی در این ایالت را اعلام کرد.

از آنجا که اداره بهداشت فلوریدا اعلام کرده این فرد اخیراً سابقه سفر نداشته، به نظر می‌رسد بیمار صفر نبوده و تعداد موارد ابتلا بیشتر باشد.

انتشار خبر کشف کرونای انگلیسی در فلوریدا در حالی منتشر شده که این ایالت با ثبت رکوردی جدید شاهد ابتلای روزانه بیش از هفده هزار نفر بوده است.

هفته گذشته نیز مقام‌های وزارت بهداشت آلمان اعلام کردند نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که مقام‌های انگلیس برای نخستین بار چند هفته پیش از کشف آن خبر دادند، از ماه نوامبر در آلمان وجود داشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول