اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاجره ترامپ با کوشنر بر سر تعداد بالای تست کرونا در آمریکا

یک روزنامه آمریکایی نوشت، رئیس جمهور آمریکا در مشاجره‌ای با داماد و مشاور ارشدش او را به خاطر اجرای تعداد بالای تست کرونا سرزنش کرده و او را مقصر باختش در انتخابات دانسته است.

مشاجره ترامپ با کوشنر بر سر تعداد بالای تست کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گفته می‌شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مشاجره‌ای، «جرد کوشنر» دامادش را به خاطر اجرای تست کرونای گسترده در این کشور به باد انتقاد گرفته است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، ترامپ در انتقاد از مشاور ارشدش کوشنر بر سر او فریاد زده است: «تو داری مرا می‌کشی! کل این قضیه [دارد مرا می‌کشد]! این همه مورد لعنتی [ابتلا] داریم!»

ترامپ در این مشاجره که تابستان امسال در اتاق بیضی کاخ سفید رخ داد به کوشنر گفت: «می‌خواهم همان کاری را انجام دهیم که مکزیک انجام می‌دهد. تا زمانی که به اتاق اورژانس نرسیده‌ای و در حال بالا آوردن نیستی، تستی در کار نیست».

رئیس جمهور آمریکا سپس فریاد زد: «[در انتخابات] می‌بازم و این تقصیر تو خواهد بود، به خاطر این تست‌ها [که گرفته می‌شود]».

نیویورک تایمز نوشت، از سوی دیگر ترامپ فکر می‌کرد دانشمندان، پزشکان ارشد و مقامات بهداشتی آمریکا نیز در حال دسیسه‌چینی برای باخت او در انتخابات هستند.

ترامپ خطاب به تیم کرونای دولت خود فریاد زده بود: «آن‌ها دموکرات هستند! آن‌ها علیه من هستند! آن‌ها می‌خواهند دست روی دست بگذارند!»

رئیس جمهور آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، برخلاف توصیه‌های مشاورانش، با اجباری شدن استفاده از ماسک مخالفت کرد. دستور او برای تأیید واکسن کرونا تا روز انتخابات، باعث شد مردم آمریکا فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش شدید موارد ابتلا در زمستان را نادیده بگیرند.

نیویورک تایمز نوشت، تنها نگرانی ترامپ این بود که «جو بایدن» رقیب دموکراتش واکسن کرونا را به نام خود تمام نکند.

اکنون با شیوع کرونای انگلیسی در آمریکا «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داده است انتشار این ویروس در نقاط مختلف آمریکا اجتناب ناپذیر است.

تا کنون حدود بیست میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول