اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نهم دی ماه بزرگترین چشم بصیر در طول تاریخ اسلامی است

امام جمعه اسفراین گفت: بصیرت مبنای تشخیص حق از باطل و غبار آلودگی است و روز نهم دی ماه بزرگترین چشم بصیر در طول تاریخ اسلامی است

نهم دی ماه بزرگترین چشم بصیر در طول تاریخ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین حجت الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس ازتوصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم بی بی فاطمه (س) گفت : شهادت حضرت الزهرا (س) تنها واقعه ای تاریخی نیست بلکه اموزه ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی است.

 

وی گفت : حضرت فاطمه الزهرا (س) دختر گرامی پیامبر اکرم (ص) علیرغم حیات کوتاه الگوی خوبی برای مسلمانان جهان و بلکه تمام بشریت هستند . 

خطیب جمعه اسفراین در ادامه با اشاره به نهم دی ماه در این روز غبار روبی آنقدر قوی بود که که چشم از تشخیص حق از باطل عاجز بود و فقط چشم بصرت می بایست حق را تشخیص دهد و ازناب شیطانی شریک این فتنه بودند و ماهها وقت گذاشته بودند تا این آلودگی را ایجاد کنند . 
حجت الاسلام محمدیان افزود: چندین ماه فتنه گران به خیابان ها می آمدند تا نهایتا به ماه محرم و روز عاشورا با بی حرمتی به سید و سالار شهیدان با کمک اهل بیت بساط فتنه گران برچیده شد و درخشندگی جایگاه ولایت بیش از پیش نمایان شد و مردم ما با اطاعت از رهبری انها را برای همیشه از تاریخ انقلاب محو کردند.

وی روز نهم دی ماه را بزرگترین چشم بصیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: بصیرت مبنای تشخیص حق از باطل و غبار آلودگی است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا بویژه شهیدان سلیمانی و فخری زاده گفت : مکتب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب انسان ساز  عملیاتی و جهادی است و به مثابه بذری است که اگر درختی در آن کاشته شود به یک درخت تنومند تبدیل خواهد شد و شاخ و برگ آن قلوب بشریت را فتح خواهد کرد . 
امام جمعه اسفراین از دست اندرکاران ساخت واکسن ایرانی کرونا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول