اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت بازشناسی مفاسد اجتماعی و فرهنگی

امام نماز جمعه بخش سیدان مرودشت گفت: باید مفاسد اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنیم و آنها را کنار بزنیم تا بتوان فرهنگ اسلامی و انسانی را جایگزین نمود.

ضرورت بازشناسی مفاسد اجتماعی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سیدان، حجت الاسلام و المسلمین مسعود فرهادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حجاب، حیا، عفت و دفاع از ارزش‌ها از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) می باشد که ما هم به عنوان شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) باید در همین مسیر حرکت کنیم.

خطیب نماز جمعه بخش سیدان گفت: باید مفاسد فرهنگی را بررسی کنیم و آنها را کنار بزنیم تا فرهنگ اسلامی و انسانی را جایگزین نماییم.

وی با اشاره به اینکه خودنمایی زنان در مقابل مردان برای جذب و فتنه انگیزی ممنوع است، تاکید کرد: این رویه فتنه انگیز است و اشکالش فقط این نیست که این دختر یا پسر فقط به گناه آلوده می شوند بلکه در ادامه به خانواده‌ها می‌رسد.

فرهادی بیان کرد: عده‌ای برای تفریحات ناسالم خود با ظاهر نامناسب به این مناطق می آیند که از فضای تفریحی و امکانات شهر و منطقه استفاده کنند که اگر حرمت ها و حدود را رعایت نکنند قطعاً صدمه آن به عموم خانواده ها می رسد.

 وی تصریح کرد: برای حل این مسائل باید چاره شود و نباید اجازه داد فرهنگ و سیره پاک مردمان شریف، مومن، با حیا و حجاب این منطقه به خاطر عیش و نوش عده‌ای به خطر بیفتد.

 امام جمعه سیدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی درمانده تر از همیشه هستند و سه هفته مانده تا ترامپ با کراهت و عصبانیت کلید کاخ سفید را به بایدن ۸۰ ساله تحویل بدهد و تظاهرات مردمی مقابل کاخ خودش با یک دولت نصفه و نیمه و مجلسی که سه بار منحل شده است، از دیگر مسائلی است که آمریکا را به بن بست نزدیک کرده است.

فرهادی افزود: اما در این شرایط می‌بینیم اخباری منتشر می‌شود که حکایت از تحرکات نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه دارد؛ این حرکات و سر و صداها با سه هدف عمده انجام می‌شود که سرپوش گذاشتن روی شکست های راهبردی استکبار در غرب آسیا که آبرویی برای آمریکا نگذاشته، اولین هدف است.

خطیب نماز جمعه سیدان، معرفی بایدن به عنوان یک منجی صلح طلب را دومین هدف برشمرد و گفت: فضاسازی برای جلوگیری از سیلی سخت ایران که تنها دستاویزشان جنگ رسانه‌ای و روانی است، سومین هدف از این تحرکات است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی اگر چه حملات نقطه‌ای و کور دشمن بعید نیست اما آنچه مسلم است حمله به ایران در حال حاضر بعیدتر از هر زمانی است و ما هم فرموده مقام معظم رهبری را باید تکرار کنیم که نه جنگ می شود و نه مذاکره می‌کنیم؛ تنها راه، راه مقاومت فعال و هوشمندانه است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول