اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت الله مصباح یزدی دعوت حق را لبیک گفت / مراسم وداع: شنبه ساعت ۹ صبح در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

روح بلند فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست. آیین وداع با پیکر این فقیه عالیقدر روز شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۹ صبح در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی آیت‌الله صدیقی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌‌شود.

آیت الله مصباح یزدی دعوت حق را لبیک گفت / مراسم وداع: شنبه ساعت ۹ صبح در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد  حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست.

آیین وداع با پیکر این فقیه عالیقدر، روز شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۹ صبح در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی آیت‌الله صدیقی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌‌شود. همچنین جزئیات آیین تشییع این عضو فقید مجلس خبرگان رهبری در شهر مقدس قم، متعاقباً اعلام خواهد شد.

آیت الله مصباح از چند روز قبل به دلیل بیماری مربوط به دستگاه گوارش و توصیه پزشکان در بیمارستان بستری شده بودند.

آیت الله مصباح یزدى در سال ۱۳۱۳ هجرى شمسى در شهر کویرى یزد دیده به جهان گشود. وى تحصیلات مقدماتى حوزوى را در یزد به پایان رساند و براى تحصیلات تکمیلى علوم اسلامى عازم نجف شد، ولى به علت مشکلات فراوان مالى، بعد از یکسال براى ادامه تحصیل به قم هجرت کرد.

از سال ۱۳۳۱ تا سال ۱۳۳۹ ه.ش در دروس امام (ره) شرکت و در همین زمان، در درس تفسیر قرآن، شفاى ابن سینا و اسفار ملاصدرا از وجود علامه طباطبایى(رحمه الله)کسب فیض کرد. وى حدود پانزده سال در درس فقه آیت الله بهجت مدظلّه العالى شرکت داشت. بعد از آن که دوره درسى ایشان با حضرت امام به علت تبعید حضرت امام قطع شد، ایشان به تحقیق در مباحث اجتماعى اسلام، از جمله بحث جهاد، قضا و حکومت اسلامى، پرداخت.

وى در مقابله با رژیم معدوم پهلوى نیز حضورى فعّال داشت که از آن جمله، همکارى با شهید دکتر بهشتى، شهید باهنر و مرحوم هاشمی رفسنجانى است و در این بین، در انتشار دو نشریه با نام هاى "بعثت" و "انتقام" نقش داشت که تمام امور انتشاراتى اثر دوم نیز به عهده ایشان بود.

سپس در اداره، مدرسه حقّانى به همراه آیت الله جنتى، شهید بهشتى و شهید قدوسى فعّالیّت داشت و حدود ده سال در آن مکان به تدریس فلسفه و علوم قرآنى پرداخت. از آن پس، قبل و بعد از انقلاب شکوه مند اسلامى با حمایت و ترغیب امام خمینى (ره)، چندین دانشگاه، مدرسه و مؤسّسه را راه اندازى کرد که از مهم ترین آنها مى توان از بخش آموزش در مؤسّسه در راه حق، دفتر همکارى حوزه و دانشگاه و بنیاد فرهنگى باقرالعلوم نام برد.

خبرگزاری فارس، رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول