اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مهار ۹۰ درصد کانون‌های ایجاد ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با اجرای طرح‌های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، 90 درصد از کانون‌های ایجاد ریزگردها مهار و نگرانی ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده که طی سال های آینده این نگرانی ها کمتر خواهد شد.

مهار ۹۰ درصد کانون‌های ایجاد ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با اتمام شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه، بخش عظیمی از مشکلات زیست محیطی منطقه به ویژه دریاچه ارومیه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل از سال 1393 عدم رعایت حق‌آبه دریاچه ارومیه، عدم مدیریت آب، هدایت نشدن رواناب ها به سمت دریاچه ارومیه و همچنین نبود زیرساخت های لازم، سالانه حدود 40 سانتی متر از تراز دریاچه کاهش کاسته می شد.

مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: با اجرای پروژه‌های ملی نجات دریاچه ارومیه از جمله احداث سردهنه‌ها و دایک‌های حفاظتی و لایروبی رودخانه‌ها‌و اصلاح شیب منفی به وجود آمده بر اثر سیلاب‌ها، از پخش شدن رواناب‌ها پیشگیری شده و رواناب‌ها با حداقل هدررفت به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

سرخوش اعلام کرد: با اجرای طرح‌های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، 90 درصد از کانون‌های ایجاد ریزگردها مهار و نگرانی‌ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده که طی سال‌های آینده این نگرانی‌ها کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول