اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حجت‌الاسلام طائب: انتقام اصلی خون حاج قاسم اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است/ خون هر شهیدی انقلاب را مقتدرتر ساخت+عکس

فرمانده قرارگاه عمار گفت: حاج قاسم نماد حضور ما در منطقه و ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی بود و آنان این نماد ما را زدند و ما نیز باید در مابه ازای این جنایت آنان، ضمن آنکه آمران و عاملان این جنایت را به تاوان می‌کشانیم ولی انتقام واقعی ما شکستن حضور آمریکایی‌ها در منطقه است.

حجت‌الاسلام طائب: انتقام اصلی خون حاج قاسم اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است/ خون هر شهیدی انقلاب را مقتدرتر ساخت+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام مهدی طائب جمعه‌شب در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهر که با حضور گسترده مردم در محیط باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: تصور دشمن این بوده که وقتی فردی را شهید می‌کنند، می‌توانند راه حق را برش دهند اما غافل از آن هستند که خون شهید چنان جوششی در اعماق دل دوستداران مقاومت ایجاد می‌کند که بیش از وجود جسمانی شهید اثرگذار است.

وی با بیان این که برخی پس از حمله موشکی مقتدرانه ایران به عین‌الاسد سراغ انتقام سخت و بزرگ‌تر را می‌گیرند، افزود: برای پاسخ به این سوال باید دید که انتقام چیست و سپس برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: حاج قاسم نماد حضور ما در منطقه و ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی بود و آنان این نماد ما را زدند و ما نیز باید در مابه ازای این جنایت آنان، ضمن آنکه آمران و عاملان این جنایت را به تاوان می‌کشانیم ولی انتقام واقعی ما شکستن حضور آمریکایی‌ها در منطقه است.

حجت‌الاسلام طائب در بخش دیگری از اظهارات خود به بررسی دلایل تبدیل شدن حاج قاسم به نمادی از مبارزه با استکبار پرداخت و بیان داشت: سایر شهدای ما بدست آمریکایی‌های جنایت‌کار زده نشده‌اند اما در ماجرای شهادت حاج قاسم، همه ملت‌های منطقه دیدند که آمریکایی‌های جهانخوار دست به این جنایت زدند و لذا دل‌های بسیاری در کشورهای مختلف اسلامی به سمت و سوی جریان مقاومت نیل یافت و اگر در گذشته جریان نفاقی در منطقه از جمله در عراق زبان به توهین و استهزای مقاومت می‌گشود اما دیگر با این جنایت آمریکایی‌ها در ریختن خون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، حجت بر آنان تمام شد و آنان پی به عمق شقاوت آمریکایی‌ها بردند.

خون حاج قاسم نیروپرور است

وی با بیان این که خون حاج قاسم سلیمانی، نیروپرور است، تصریح کرد: اصل بیداری ملت‌های منطقه هرگز نباید فراموش شود.

فرمانده قرارگاه عمار همچنین عنوان کرد: ما در جنگ تحمیلی و در اوج محدودیت‌ها و تحریم‌ها دست جلوی کسی دراز نکردیم و جنگ 8 ساله به ما آموخت که در مبارزه با استکبار باید یکدل و همراه و یکصدا باشیم و لذا ملت‌های منطقه نیز در بزنگاه‌های تاریخی خویش دیدند که چگونه سردار دلیر ما به کمک آنان شتافت و در مقابل جریانات تروریستی جان و مال و ناموس آنان را نجات داد.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: تهاجم فرهنگی دشمن 30 سال است که آغاز شده و با شدت ادامه دارد و اگر تاکنون یاری‌رسان فرهنگی نداشتیم، ملت ایران درهم ریخته بود اما ما می‌بینیم که به مدد خون پاک و مطهر شهدای بزرگ ما بخصوص شهدای مبلغ فرهنگی ما که روح بلندشان یاری‌گر این انقلاب و اسلام است، ذره‌ای از ذخیره‌های فرهنگی ما کم نشده و ما نمونه آشکار آن را در استقبال عظیم جوانان در مراسمات اعتکاف، مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین، تشییع پیکر حاج قاسم و در صف طولانی رشیدمردان مدافع حرم می‌بینیم.

خون هر شهیدی، عظمت راه انقلاب را صدچندان کرد

وی با اشاره به کلام تاریخی امام راحل مبنی بر این «بکشید ما را، بیدارتر می‌شویم»، گفت: خون هر شهیدی که از ابتدای انقلاب اسلامی بر زمین ریخته شد، درخت انقلاب اسلامی را تنومندتر ساخت و هر شهید ما از مطهری، صدوقی، بهشتی، رجایی، باهنر، دستغیب و ... گرفته تا شهدای ترور، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و همه و همه عزم ملت ما را در پیمودن این راه، جزم‌تر ساخته است.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به ویژگی‌های جنگ احزاب در زمان رسول مکرم اسلام و مشابهت رخدادهای پیرامون آن با جنگ جبهه مقاومت با جریان‌های تروریستی و سلفی در منطقه، اظهار کرد: در روزهایی که مسلمین با کندن خندقی به دور مدینه، به نوعی در معرض تحریم و محدودیت بودند، خدای متعال پس از 15 روز و پس از شکسته شدن هیمنه جبهه کفر با غلبه حضرت علی (ع) بر امربن عبدود، طوفانی شکل گرفت که بساط سپاه دشمن را در هم شکست و آنان از تهدید و تحریم دست کشیدند و رفتند.

حاج قاسم یک ولایت‌مدار حقیقی بود

حجت‌الاسلام طائب در پایان به ولایت‌مداری حقیقی حاج قاسم اشاره و گفت: در روزهایی که سوریه در اوج بحران و در آستانه سقوط پایختش قرار داشت، حاج قاسم پس از ارائه گزارشی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمله‌ای که شنید آن بود که سوریه سقوط نمی‌کند و جبهه مقاومت پیروز خواهد شد و به لطف و مدد الهی نیز همان شد و حاج قاسم سردار پرافتخار شکست داعش و تروریست‌ها در منطقه شد.

به گزارش فارس، در این مراسم از خانواده دو تن از شهدای مدافع حرم هرمزگان تجلیل و سید مصطفی میرداماد از مداحان برجسته کشورمان به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول