اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه استان کرمان نیازمند رشد هستند، به ویژه در جنوب کرمان این نیاز بیشتر احساس می‌شود، کمبود روحانیت و طلبه در جنوب استان کرمان مصیبت‌هایی ایجاد کرده است و نباید بگذاریم این روند ادامه پیدا کند.

ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی امشب در نشست مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، نمایندگان کرمان و راور، سیرجان و بردسیر در مجلس و جمعی از مدیران با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دفتر امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله جعفری امام جمعه فقید کرمان تصریح کرد: استان کرمان علمای به نامی در قبل و بعد از انقلاب داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانیت کرمان در دوران دفاع مقدس در حضور در جبهه‌ها و بعد از آن در عرصه‌های مختلف مسئولیتی کشور یکی از استان‌های اثرگذار در مسائل کشور بودند و شهید حاج‌قاسم بزرگ شده مکتب روحانیت کرمان بود.

زاهدی خاطرنشان کرد: علمای کرمان را باید با نگاه ویژه‌ای دید، شهید باهنر، موحدی کرمانی، آیت‌الله جعفری و...از افتخارات این استان و بلکه کشور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل حوزه‌های علمیه استان کرمان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه استان نیازمند رشد هستند، به ویژه در جنوب کرمان این نیاز بیشتر احساس می‌شود، کمبود روحانیت و طلبه در جنوب استان کرمان مصیبت‌هایی ایجاد کرده است و نباید بگذاریم این روند ادامه پیدا کند.

زاهدی با تأکید بر اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه پای کار بیاید و از امکانات درون حوزه بگذارند و همچنین گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه استان کرمان به ویژه جنوب خدمت مقام معظم رهبری ارائه شود، تصریح کرد: کار خاص با اولویت در جنوب استان توسط روحانیت باید صورت گیرد؛ اگرچه این خواسته برای جنوب استان است اما به منزله مطالبه ملی و دارای اهمیت باید تلقی شود.

زاهدی ضمن اشاره به مشکلات حوزه‌های علمیه در سطح ملی، ابراز کرد: در بحث بودجه تا جایی که امکان دارد حوزه‌های علمیه از چتر فرهنگی سازمان برنامه و بودجه خارج و ذیل حوزه آموزش قرار بگیرند تا بتوانیم به آنها کمک کنیم. اگر این اتفاق بیفتد حتما یک تحولی در بحث بودجه‌های حوزه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول