اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان عامل عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

یکی از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین از مواضع متناقض تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرد.

جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان عامل عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین را عامل اصلی عادی‌سازی روابط بین رژیم‌های عربی با رژیم اسرائیل دانست.

«محمد الهندی»، جمعه شب گفت که این تشکیلات خودگردان فلسطین است که در عادی‌سازی روابط را با توافق اسلو برای این رژیم‌ها گشوده است.

او اظهار داشت:‌ «هنگامی که تشکیلات خودگردان هماهنگی امنیتی را از سرگرفت، حتی کلمه‌ای درباره عادی‌سازی بین مغرب و اسرائیل نگفت».

طی ماه‌های اخیر، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» در اعتراض به طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن و طرح اشغالی الحاق کرانه باختری به قلمرو رژیم صهیونیستی، همکاری‌های امنیتی با تل آویو را تعلیق کرد و به تماس‌ها با دولت ترامپ پایان داد و حتی با سایر گروه‌های مقاومت از جمله جهاد اسلامی و حماس بر ضرورت وحدت و مقابله جدی مسلحانه با دشمن تأکید کرد ولی با شکست ترامپ در انتخابات و پیروزی بایدن، همه این تصمیمات لغو شد.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی گفت که بعید نیست که این عادی‌سازی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در سطوح مختلفی وجود داشته باشد.

هندی با این حال گفت که رژیم‌های سازشکار با اسرائیل نماینده مردم و توده‌ها نبوده و با تاریخ و فرهنگ آن‌ها انسجام ندارند.

او به سازشکاران تازه همچنین اینگونه توصیه کرد: «هرکسی که می‌خواهد از وعده‌های پیرامون عادی‌سازی روابط عبرت بگیرد، از سازشکاران اول (مصر، اردن و ...) عبرت بگیرد». اخیرا امارات ، بحرین، سودان و مغرب روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کرده‌اند بدون اینکه همانند مصر و اردن در قبال این کار امتیازی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری صفا، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی، در پایان گفت: «ما به ملت های عرب در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل حساب باز کرده‌ا‌یم».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول