اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اضافه وزن ۳۰ درصد دانش‌آموزان/ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد حضوری است

معاون تربیت و بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از 30 درصد دانش‌آموزان کشور اضافی وزن دارند که در استان اصفهان حدوداً با میانگین کشوری آمار یکسانی داریم.

اضافه وزن ۳۰ درصد دانش‌آموزان/ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد حضوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا رئیسی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با وجود بیماری کرونا فعالیت‌ها در طول سال تحصیلی ادامه داشت و در شرایط جدید بر فعالیت کادر مدرسه اضافه شده است و مربی تربیت بدنی نیز به همین صورت است.

معاون تربیت و بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اکنون دانش‌آموزان زمان زیادی را با وسایل الکترونیکی می‌گذراند و نیاز به تحرک بدنی دارند و معلمان تربیت بدنی باید فعالیت بدنی را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

۳۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی اضافه وزن دارند

وی عنوان کرد: در بخش پسران این مشکل کم‌تر است که در همین راستا فیلم‌های زیادی برای آموزش تهیه شده و در شرایط جدید لزوم بیشتری برای فعالیت بدنی وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور اضافی وزن دارند، عنوان کرد: حدود ۶۴ درصد دانش‌آموزان وزن طبیعی دارند و حدود ۶ درصد لاغر هستند که در استان اصفهان حدوداً با میانگین کشوری آمار یکسانی داریم.

معاون تربیت و بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در برخی مدارس غیرانتفاعی به دلایل مختلف معلم تربیت بدنی حذف شد و قبل از شروع سال تحصیلی این موضوع را متوجه شدیم و بر حضور معلمان تربیت بدنی تأکید کردیم.

وی در ادامه ابراز داشت: نیاز به نهضت آمادگی جسمانی داریم تا در سال‌های آینده افراد بیمار زیادی نداشته باشیم و باید احساس مسؤولیت کنیم و فعالیت‌های بدنی را در نظر بگیریم؛ اصفهان در کشور رتبه ۱۳ در مورد اضافی وزن دانش‌آموزان دارد و باید روی فعالیت جسمانی انفرادی توجه کنیم.

آموزش ۵۸۰ هزار دانش‌آموز در زمینه بیماری‌های غیرواگیر

رئیسی تاکید کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت فعالیت‌هایمان را کم نکردیم و ۹ کلاس درس تربیت بدنی به مدارس اضافه شد که اولویت ما مدارس دخترانه است.

معاون تربیت و بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات مدارس پویا به ۱۲ مدرسه داده شد، بیان داشت: ۶ نمره ارزشیابی برای افرادی که بتوانند وزن خود را کنترل کنند؛ مسابقات ورزشی را هر ساله داشتیم که امسال مسابقات به صورت مجازی در ۱۰ رشته ورزشی در بخش متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و مسابقات کشوری نیز قرار است در تابستان سال آینده برگزار شود.

وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان دبیرخانه تولید محتوا در حوزه تربیت بدنی انتخاب شده است و امسال نیز سفیران سلامت را در بین دانش‌آموزان داریم و ۵۸۰ هزار دانش‌آموز در رابطه با بیماری‌های غیرواگیر آموزش دادیم.

رئیسی گفت: فیلم آموزشی برای سلامت دندان‌ها نیز در اختیار والدین قرار داد شده است و قرص ویتامین دی از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اختیار مدارس و والدین دانش‌آموزان قرارگرفته است.

۴۲ درصد مشکلات پایه اول ابتدایی مربوطه به عدم دسترسی به فضای مجازی است

لیلا ابطحی در ادامه این نشست اظهار داشت: پایه اول به نگرش خاصی نیاز دارد و اهمیت توانمندسازی وجود دارد که باید فرصت برابر آموزشی ایجاد شود تا افت تحصیلی کمتری داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: ۸۷ هزار و ۴۲۶ نفر پایه اول هستند که ۸۰ هزار و ۸۴۵ نفر کودکان ایرانی هستند و ۸ درصد جمعیت دچار دیرآموزی هستند.

وی افزود: در سال گذشته ۵۵ درصد پسران و ۴۵ درصد دختران نسبت به آموزش‌های پایه اول دچار مشکلات یادگیری بوده‌اند؛ عدم دسترسی به فضای مجازی ۴۲ درصد مشکلات در پایه اول را تشکیل می‌دهد و مهیا نبودن شرایط تحصیل، بی‌سوادی اولیا و دیرآموزی از دیگر مشکلات هستند.

ابطحی مطرح کرد: ۵۰ درصد کودکانی که مشکلات یادگیری دارند جزو دانش‌آموزان دیرآموز هستند و برگزاری کلاس‌های حضوری در تعداد کم و با رعایت نکات بهداشتی در صورت صدور مجوز ستاد کرونا یکی از راهکار‌ها است؛ البته نمی‌توان پافشاری کرد و باید منتظر صدور مجوز باشیم و این آمادگی را داریم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: واگذاری اختیار به شورای مدرسه برای دانش‌آموزان دارای مشکل، بهره‌مندی از شبکه آموزش و ارزیابی حضوری برای اطمینان از تسلط بر مهارت‌های خواندن و نوشتن از دیگر راهکار‌ها است.

وی ادامه داد: راهبر‌های آموزشی و ایجاد ساعت حق‌التحریر به پایگاه رشد برای کار اصلاحی و ترمیمی برای دانش‌آموزانی که مشکل دارند باید در دستور کار قرار بگیرد، ۳۹۶ هزار و ۷۵۶ نفر در ابتدایی در شاد عضو هستند که ۸۰.۱۷ درصد دانش‌آموزان استان اصفهان است.

ابطحی عنوان داشت: البته برخی دانش‌آموزان احراز هویت نشده‌اند و ۳۶ هزار و ۹۲۳ نفر از شبکه شاد و ۱۸ هزار و ۹۰۲ نفر از درس‌نامه و ۴۲ هزار و ۳۰ نفر نیز از سایر روش‌ها استفاده می‌کنند که این شبکه همچنان در حال ارتقا است و آموزش و پرورش قدم بزرگی در این زمینه برداشته است.

آموزش ۳۷ هزار دانش‌آموز اصفهانی با بسته تحولی در مدرسه خوانا

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در پایه ابتدایی چیزی به نام امتحان نداریم و و فقط ارزشیابی می‌کنیم که دانش‌آموز آموزش خوبی دیده است و از یادگیری لذت می‌برد؛ بیشترین آسیب در پایه اول و دوم داریم بنابراین فرآیند یادگیری در پایه ابتدایی مهم است.

وی تصریح کرد: در مدرسه خوانا استفاده از بسته تحولی مورد توجه است تا آموزه‌های اصلی در مورد خواندن، نوشتن و مهارت‌های اصلی زندگی را به دانش‌آموزان ارائه کنیم و ارتقای کودکان در این بسته مهم است، این بسته در ۵ درصد مدارس استان اصفهان در حال اجرا است و در ابتدای دی ماه افتتاحیه این طرح برگزار شد و بیش از ۳۷ هزار دانش‌آموز تحت این بسته آموزشی هستند.

ابطحی افزود: ایجاد محیط امن روانی در حوزه آموزش، پرورش مهارت‌های اجتماعی و پرورش دانش‌آموزان نقاد و پاسخگو از جمله اهداف این بسته آموزشی است که بدون پیش‌زمینه به فضای کرونا پرتاب شدیم و به مشکلات موجود آگاه هستیم اما در شرایط جدید مجبور بودیم از فضای مجازی استفاده کنیم؛ از اکنون باید برای دوران بعد از کرونا در حوزه‌های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی کرد.

نگرانی از ترک تحصیل پنهان دانش‌آموزان در سایه کرونا

محمدرضا ناظم‌زاده نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دسترسی‌های آموزش مجازی در متوسطه بالای ۹۰ درصد است و حدود ۷ درصد به دلایل مختلف دسترسی به آموزش مجازی ندارند که شناسایی شده‌اند و مدیران مدرسه موظف هستند روش آموزش هر دانش‌آموز را بداند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: نگرانی ما در مورد ترک تحصیل پنهان است؛ شناسایی دانش‌آموزانی که آموزش را کنار گذاشته‌اند بسیار سخت است و اطلاع از تعدادی ترک تحصیل داریم که باید این موارد را به حداقل برسانیم.

وی افزود: شبکه شاد را به عنوان یک تولید ملی در نظر می‌گیریم و وظیفه حمایت از تولید ملی است تا همه از این بستر استفاده کنند؛ ۸۶۸ هزار و ۳۷۲ دانش‌آموز متوسطه در استان اصفهان داریم که ۷۶۰ هزار و ۳۱۲ نفر اهزار هویت در شبکه شاد شده‌اند.

 امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد حضوری است

ناظم‌زاده تصریح کرد: با شرایط پیش آمده آموزش مجازی جای خود را بین آموزش‌ها باز کرده است و در آینده نیز از این نوع آموزش استفاده خواهیم کرد؛ از ابتدای سال تحصیلی نظر کارشناسی داشتیم امتحانات متوسطه به صورت حضوری برگزار شود اما سلامت دانش‌آموزان اولویت اول است و هنوز مجوز برگزاری امتحانات به صورت حضوری را ندادند و امتحانات دی ماه به صورت مجازی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد ماه به صورت حضوری خواهد بود و برخی دانش‌آموزان به دلایل مختلف امتحان حضوری خواهند داشت که البته تعداد اندکی دارند.

تحصیل ۵۶ هزار دانش‌آمور اتباع در اصفهان

وی تأکید کرد: آموزش‌های هنرستانی شامل دروس عمومی، فنی تخصصی تئوری و کارگاهی است که فقط آموزش کارگاهی باید به صورت حضوری برگزار می‌شود زیرا نیاز به حضور دانش‌آموز دارد اما هنوز مجوز آن صادر نشده است.

ناظم‌زاده تصریح کرد: در همین شرایط آموزش اتباع در استان اصفهان نیز همچنان برقرار است و حدود ۵۶ هزار دانش‌آموز اتباع داریم و امکانات در همه حوزه‌ها به صورت کامل به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول