اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

خدمات بهداشتی رایگان و «کسی گرسنه نمی‌خوابد»؛ دو طرح عمران‌خان در سال 2021

نخست‌وزیر پاکستان دو هدف و برنامه اصلی این کشور در سال 2021 را اعلام کرد که شامل خدمات بهداشتی رایگان و اجرای برنامه جامع مبارزه با فقر و گرسنگی است.

خدمات بهداشتی رایگان و «کسی گرسنه نمی‌خوابد»؛ دو طرح عمران‌خان در سال 2021

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان دو هدف و برنامه اصلی این کشور در سال 2021 را اعلام کرد که شامل خدمات بهداشتی رایگان و یک برنامه بدون خواب است.

وی افزود: برای سال 2021 دو هدف داریم. یکی از آنها در قالب "پوشش جهانی بهداشت" است که ایالت‌های پنجاب، گیلگت-بلتستان و خیبر پختونخوا را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، بر اساس این طرح هر خانواده دارای پوشش بیمه درمان است و شهروندان می توانند به هر بیمارستانی مراجعه کارت بهداشت خود را نشان داده و خدمات درمانی دریافت کنند. چنین برنامه‌ای حتی در کشورهای ثروتمند دیده نمی‌شود.

خان افزود: برنامه دوم با عنوان "هیچ کس در پاکستان گرسنه به رختخواب نمی رود" است که این برنامه شامل کل ملت و کل کشور خواهد شد. با استفاده از فناوری‌های اطلاعات مناطق کم‌برخوردار و فقیر با همکاری برخی نهادهای رفاهی شناسایی و این برنامه در کنار «طرح احساس» اجرا خواهد شد تا در پایان سال، پاکستان کشوری باشد که هیچ شهروندی گرسنه به رختخواب نرود.

نخست وزیر پاکستان گفت: سال اول دولت صرف احیای اقتصاد شد. متأسفانه سال دوم با کرونا روبرو شدیم که در آن استراتژی دولت موفق بود و ما مردم را از گرسنگی نجات دادیم و پاکستان در سریعترین کشوری بود که در منطقه شبه قاره توانست خود را احیا کند.

عمران خان افزود: 2021 سال توسعه است، پاکستان در جهت مثبت حرکت می کند و ما با تدوین سیاست‌های دوستانه تجاری، صنایع را توسعه خواهیم داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول