اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دستگیری کلاهبرداران 50 میلیاردی در کرج

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: کلاهبردارانی که با جعل اسناد ملکی اقدام به فروش آن به ارزش 50 میلیارد ریال کرده بودند، توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.

دستگیری کلاهبرداران 50 میلیاردی در کرج

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در پی ارجاع پرونده ای به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه دوم پلیس آگاهی مبنی بر فروش غیرقانونی یک ملک گران قیمت در منطقه گلشهر کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که صاحب ملک کلاهبرداری شده ساکن خارج از کشور بوده و در آخرین سفری که به ایران داشته به منظور فروش خانه به یکی از مشاوران املاک آن منطقه مراجعه کرده و سند ملک را در اختیار او گذاشته که این فرد نیز با سوء استفاده از این اعتماد با همدستی 4 نفر دیگر اقدام به ثبت سند به نام غیر کرده اند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در ادامه با بررسی‌های تکمیلی و با محرز شدن انجام کلاهبرداری، کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی به محل زندگی 2 نفر از کلاهبرداران اعزام و پس از دستگیری آن ها را  به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از دستگیر ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بودند اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند که پس از دریافت سند با همدستی برادر صاحب ملک با تنظیم سند فروش به نام یکی از همدستانشان، خانمی را که شبیه صاحب ملک بوده را به دفترثبت اسناد برده و اقدام به ثبت سند مالکیت کرده و از این طریق خانه را به شخص دیگری به فروش رسانده اند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به شناسایی و دستگیری برادر صاحب ملک و 2 خانم دیگر که در این کلاهبرداری نقش ایفا کرده بودند، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ملک کلاهبرداری شده را 50 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز از اعتماد بی مورد به افراد به جد پرهیز کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول