اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

علامه مصباح چشمه جوشان علم و معرفت بود که جان مشتاقان را سیراب کرد

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پیامی ارتحال عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عال‌یقدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (ره) را تسلیت گفت.

علامه مصباح چشمه جوشان علم و معرفت بود که جان مشتاقان را سیراب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پیامی ارتحال عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عالی‌قدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (ره) را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عالیقدر حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و به جوار ارواح پاک عالمان و شهیدان، شتافت.

ایشان در طول بیش از شصت سال حیات پربرکت علمی و تحقیقی و سلوکی و تربیتی خود، مانند چشمه جوشان علم و معرفت و اخلاق جوشید وجان مشتاقان را سیراب کرد.

آن عالم ربانی، بزرگمرد میدان مجاهدت های خاموش در تربیت نیرو و ترویج معارف الهی در سالهای قبل از انقلاب در مبارزه با طاغوت و الحاد و انحراف بود. ‌درسالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم ایفای نقش موثر در جامعه مدرسین و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دفتر وحدت حوزه و دانشگاه و مجلس معظم خبرگان؛ عرصه تربیت و تعلیم و تحقیق را رسالت اصلی خود دانست و‌ تا آخرین روزهای عمر بابرکتش، لحظه ای از پای ننشست.

نسلهایی از جوانان گذشته و اکنون ایران اسلامی، مدیون و‌ وامدار آثار تالیفی و جهاد تربیتی او هستند.

آن تربیت یافته مکتب امام راحل(ره) و علامه طباطبایی ‌و خوشه چین خرمن فیض آیت الله العظمی بهجت،  از روحی مصفا و جانی مهذب و تواضعی سرشار و لسانی نافذ و قلمی روان برخوردار بود. از رهگذر آثار قلم و بیان سازنده او، هزاران جان شیفته از طلاب و دانشجویان و فضلا بهره ها برده و خواهند برد. نگاه عمیق و بصیرت نافذش در تشخیص خطوط و جریان‌های انحرافی، صراحت و شجاعت و صلابتش مثال زدنی‌اش ایشان را آماج حملات مسموم دشمنان و منحرفان قرار داده بود.

آثار تالیفی ایشان در عرصه معارف قرآنی و حدیثی و فلسفی و ‌حکمی و اخلاقی هرکدام چشمه جوشان هدایتند که در خلا وجود آن بزرگمرد جان‌‌های مشتاق را رهنمون خواهند بود. شاگردان و تربیت شدگان ایشان در حوزه علمیه خصوصا در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و نیز مستفیدان ایشان درمجامع دانشگاهی، بحمدالله منشأ آثار و برکات زیادی هستند.

سرانجام آن عالم خدمتگزار و بصیر پس از عمری تلاش و مجاهدت انقلابی درخدمت به اسلام و تشیع و حوزه های علمیه و انقلاب و نظام اسلامی، در ایامی که منور به ذکر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و در شبی که معطر به عطر شهادت سردار دلها است، به لقاءالله پیوست.

اینجانب با قلبی آکنده از اندوه و غم، فقدان غمبار علامه بزرگوار آیت الله مصباح یزدی را ازلسان اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی فقیه در استانها و امامان محترم جمعه سراسر کشور، به محضر حضرت ولیعصر ارواحنافداه، رهبرحکیم انقلاب، حوزه مقدسه علمیه قم و شاگردان و مستفیدان و علاقمندان و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می گویم و علو درجات آن روح پاک و صبر و اجر را برای بازماندگان و علاقمندان ایشان تمنا می کنم.

محمدجواد حاج علی اکبری

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول