اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بیاتی‌نیا:مسی و رونالدو هم روی حرف مربی حرف نمی‌زنند؛کار فکری در مورد میلیچ درست بود/استقلال رو به پیشرفت است

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت:حتی مسی و رونالدو هم باید در چارچوب تیم و وظایفشان عمل کنند و هیچ بازیکنی در دنیا اجازه ندارد روی تصمیم سرمربی حرف بزند تا نظم تیمی را از بین ببرد.

بیاتی‌نیا:مسی و رونالدو هم روی حرف مربی حرف نمی‌زنند؛کار فکری در مورد میلیچ درست بود/استقلال رو به پیشرفت است

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نتایج تیم استقلال در هفته‌های اخیر و صحبت‌ها و حواشی که پیرامون این تیم وجود دارد، صحبت‌های زیر را انجام داد:

* باید ببینید کسانی که انتقاد می‌کنند چه هدفی دارند؟

وی در ابتدا در پاسخ به این سؤال که تعدادی از هواداران معتقدند استقلال زیبا بازی نمی‌کند و این تیم دچار مشکل خواهد شد، عنوان کرد: ما باید ببینم کسانی که از ما انتقاد می‌کنند به دنبال چه هدفی هستند. دو انتقاد وجود دارد مثلاً شما به من می‌گویید وزنت در حال بالا رفتن است، این انتقاد یعنی سازنده و نوعی راهنمایی که من باید برای آن فکر کنم. اما یک انتقاد دیگر وجود دارد که یک عده از بیرون فقط ایراد می‌گیرند اما راه‌حلی برای آن ندارند. شما باید ببینید کسانی که از استقلال انتقاد می‌کنند عوام هستند یا خواص؟ طبیعتا همه مربیان یکسری دوست دارند و یکسری دشمن و از نظر من، فردی که همه او را و دوست داشته باشند شاید تا حدودی ریاکاری در کارش وجود داشته باشد.

* در بازی اول از استقلال انتقاد کردم و گفتم این تیم موفق نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه ممکن است در سبک بازی استقلال انتقاداتی وجود داشته باشد، عنوان کرد: حتی با فوتبال خوب هم می‌شود قهرمان شد و درون فوتبال خوب، آزمون و خطا هم وجود دارد. در دیدار اول استقلال مقابل مس رفسنجان در استودیو شبکه 3 حضور داشتم و گفتم استقلال با این شیوه به نتیجه نمی‌رسد چون انتقال توپ از دفاع به حمله در این تیم ضعیف بود، اما وقتی به بازی با ذوب‌آهن رسیدیم، با وجود اینکه آن بازی مساوی شد، دیدم که سه چهار بازیکن همزمان در محوطه حریف حضور دارند و شیوه هجومی استقلال تغییر کرده است. همین باعث شد که استقلال در خانه گل‌گهر این تیم را شکست بدهد و دیدید در نیمه اول چه عملکرد خوبی داشت. 

*فکری و استقلال رو به پیشرفت هستند و شیوه آنها را دوست دارم

مهاجم اسبق استقلال تصریح کرد: از من سؤال کردند که چرا مهاجمان گل نمی‌زنند و من هم معتقد بودم وقتی همه با هم حمله کنیم قطعا شرایط گلزنی به وجود می‌آید. اینکه محمود فکری و تیمش رو به پیشرفت است را دوست دارم. شما باید در استقلال و پرسپولیس یک نکته را رعایت کنید که آن هم گل زدن است. باید بدانیم 70 درصد کسانی که فوتبال استقلال یا پرسپولیس را نگاه می‌کنند طرفدار واقعی این تیم هستند و متعصبانه به قضایا نگاه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود نگاه کارشناسی نداشته باشند و احساسات در اظهارات آنها تأثیر داشته باشد. 

* در استقلال و پرسپولیس باید به نکات ریز بازیکنان توجه کرد

وی افزود: مثلا در بسکتبال دو تیم در چهار کوارتر بازی می‌‌کنند و همیشه از مربی سؤال می‌شود چرا بازیکنی که فقط در چهار کوارتر 3 امتیاز گرفته فیکس است؟ استدلال مربی هم این است که او حرکاتی را انجام می‌دهد که بدون توپ و مؤثر است و باعث موفقیت یک تیم می‌شود. ما باید به این مسائل ریز نگاه کنیم و توجه ویژه داشته باشیم. مثلاً استقلال در بازی با فولاد یک بر صفر از حریف جلو بود، اما یک تعویض زودهنگام باعث شد که آن بازی را واگذار کند. باید ببینیم سرمربی از تعویضش چه می‌خواهد. آیا او قصد دفاع دارد، می‌خواهد میانه میدان را از خود کند یا قصدش حمله است. همه تعویض‌ها به شرایط بستگی دارد.

* استقلال خوب کار کرده ولی معایبی هم دارد

بیاتی‌نیا خاطرنشان کرد: استقلال از نظر کسب امتیاز تا الان به نحو احسن نسبت به گذشته عمل کرده و روند صعودی دارد. اما یکسری معایب هم در تیم وجود دارد که قطعا خود کادرفنی با تماشای ساده بازی‌ها به آن رسیده است. فراموش نکنید باید ببینم چه کسانی به ما انتقاد می‌کنند و آیا آنها قصد تخریب دارند یا راهنمایی. وقتی تیم پیشرفت می‌کند، قطعاً همان دشمنانی که گفتم واکنش نشان می‌دهند، اما من مطمئن هستم آنهایی که در کادرفنی استقلال حضور دارند، به فکر رفع معایب هم هستند. 

*حتی مسی و رونالدو هم حق ندارند روی حرف سرمربی حرف بزنند

مهاجم اسبق استقلال در خصوص تصمیم محمود فکری برای کنار گذاشتن میلیچ به خاطر انتشار یک استوری عنوان کرد: در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. یک جاهایی باید اقتدار مربی حفظ شود. این خوب نیست که مثلاً هوادار استقلال در حمایت از بازیکن اقتدار مربی را بشکند آن هم در شرایطی که شاید تمام زوایای یک تصمیم را نداند. ما باید همیشه طرفدار سرمربی باشیم چون بازیکن‌سالاری در دنیا وجود ندارد. حتی مسی و رونالدو هم باید در چارچوب تیم و وظایفشان عمل کنند و هیچ بازیکنی اجازه ندارد روی تصمیم سرمربی حرف بزند تا نظم تیمی را از بین ببرد. 

*گواردیولا  اگر بفهمد بازیکنش پیتزا و نوشابه می‌خورد او را اخراج می‌کند

وی تصریح کرد: شما به رفتار مربیانی مثل گوادیولا، کونته و کلوپ دقت کنید. آنها همیشه اقتدار لازم را دارند چون تصمیماتشان اجرایی می‌شود.مثلاً وقتی گوادیولا سرمربیگری یک تیم را برعهده می‌گیرد، به همه بازیکنانش می‌گوید شما به هیچ عنوان اجازه ندارید پیتزا و نوشابه بخورید و اگر این موضوع را متوجه شود بازیکن را اخراج می‌ کند. یا مثلاًمورینیو زمانی که به اینتر رفت تمام باشگاه‌های بدنسازی متعلق به اینتر را تعطیل کرد. او اعتقاد داشت بازیکن نباید جداگان تمرین کند و فقط باید در زمین فوتبال و تمرینات خودش را آماده کند.

*تصمیم فکری در مورد میلیچ درست بود، کدام بازیکن دنیا در استوری به تصمیم  مربی اعتراض می‌کند؟

بیاتی‌نیا ادامه داد: به تصمیم محمود فکری برای کنار گذاشتن میلیچ هیچ ایرادی وارد نیست. من یکبار این ایراد را در دوره سرمربیگری مجیدی از استقلال گرفتم و گفتم حواس تمام هافبک‌ها بیشتر به نیمکت تیم است و آنها مرتب در حال صحبت با نیمکت هستند در حالی که بازیکن باید حواسش درون زمین باشد. من خودم تا همین پنج سال پیش فوتبال بازی می‌کردم و حالا که وارد عرصه مربیگری و کلاس‌های آن شده‌ام خیلی چیزها را با نگاهی متفاوت می‌بینم. صادقانه می‌گویم اگر به بازیکن اجازه بدهید پا را فراتر از وظیفه‌اش بگذارد، مطمئنا از فردا هر روز جنگ و دعوا در باشگاه و تیم به وجود می‌آید. سرمربی تیم باید توسط هواداران اقتدارش حفظ شود و این موضوع را در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید که بازیکن روی حرف سرمربی حرف بزند.

*هواداران اقتدار سرمربی تیمشان را حفظ کنند

فضای مجازی به اندازه خودش خوب است، اما نه اینکه هر دقیقه از آن استفاده کرد و بخواهیم از این فضا دیگری را خراب کنیم. مثلاً کدام بازیکن در فوتبال دنیا یا در باشگاهی مثل منچستر یا تاتنهام استوری می‌گذارد و دلایل بازی نکردنش را به طرفداران منتقل می‌کند؟ این کار مصداق بارز قرار دادن هوادار مقابل سرمربی است. قاطعانه می‌گویم فکری در این تصمیم کارش را درست انجام داده، چون او مدیر 30 بازیکن دیگر است نه فقط یک بازیکن. این را هم فراموش نکنید، هیچ مربی‌ای دوست ندارد بازیکن خوبش را از دست بدهد، چون قشنگ یادم می‌آید زمانی که بازی می‌کردیم یک تیم به موفقیت‌های آن‌چنانی رسید، اما خودش داشته فنی نداشت، اما همان بازیکنان خوب کار را برایش درمی‌آوردند، به شرط آنکه اقتدار سرمربی حفظ شود و کسی محمود فکری را به خاطر اینگونه مسائل تخریب نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول