اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

دارابی: هنر آیت‌الله مصباح یزدی ثبات قدم در اندیشه و اعتقاد بود

دکتر علی دارابی کارشناس ارشد مسائل فرهنگی و رسانه در یادداشتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی به ویژگی‌های شخصیتی، فکری و اخلاقی این بزرگمرد عرصه انقلاب پرداخته است.

دارابی: هنر آیت‌الله مصباح یزدی ثبات قدم در اندیشه و اعتقاد بود

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر علی دارابی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، یادداشتی را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.

وی در آغاز با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی، فقیه، مجتهد، خطیب، نویسنده، فیلسوف و روحانی مشهور ایرانی بود و فقدان او ضایعه‌ای سنگین برای جامعه علمی کشورمان محسوب می‌شود آورده است: با نام و آثار «مصباح یزدی» از قبل از انقلاب آشنا بودم، نشریات مؤسسه در راه حق از طریق اشتراک پستی که داشتم را مرتب از قم دریافت می کردم و با پیروزی انقلاب اسلامی هم در برنامه‌های تلویزیونی در کنار تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و دکتر سید عبدالکریم سروش، او را می‌دیدم که در مناظره با سران حزب توده چون نورالدین کیانوری، احسان طبری و چریک‌های فدایی خلق چون فرخ نگهدار حضور داشت و به «نقد فلسفه مارکسیسم و اثبات برتری اسلام» می‌پرداخت.

استاد ارتباطات دانشگاه در ادامه به فعالیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در اصلاح امور دانشگاه‌ها و مسئولیت «دفتر همکاری حوزه و دانشگاه» اشاره و خاطرنشان کرده است: با شکل‌گیری دولت سید محمد خاتمی در دوم خرداد ۱۳۷۶ موسوم به اصلاحات او که خطر «رادیکالیسم و افراطی‌گرایی» را در پرتو شعارهای «جامعه مدنی» به درستی درک کرده بود از تریبون نماز جمعه تهران سخنرانی‌ها و مقالات به «روشنگری» پرداخت و البته آماج حملات و تخریب‌ هم قرار گرفت اما هنر بزرگ «مصباح یزدی» ثابت قدمی در اندیشه و اعتقاداتش بود.

دکتر دارابی ادامه داده است: در میان وجوه شخصیتی او «فیلسوف حوزه» از نظر من بیش از هر ویژگی برتری دارد. او فیلسوف اسلامی کم نظیری بود؛ درباره عقاید، دیدگاه‌ها و نقدهای وارده به ایشان به تفصیل در کتاب «جریان‌شناسی سیاسی در ایران» و «فقه سیاست و حکومت» به تفصیل نوشته‌ام.

وی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌های مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه پژوهشی و علمی امام خمینی(ره) تصریح کرده است: او سهم نقش بزرگی در روشنگری و بیداری حوزه و دانشگاه در تاریخ معاصر ایران داشت، خدایش بیامرزد و مشمول رحمت ورضوان الهی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول