اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تهیه مسکن مددجویان، اولویت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد فارس با تاکید بر اینکه تهیه مسکن مددجویان، اولویت کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد در سطح استان، سالانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد مسکن به مددجویا تحویل می‌دهد.

تهیه مسکن مددجویان، اولویت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان در دیدار با مدیریت و اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری فارس در شیراز، با تاکید بر اینکه مسکن به‌عنوان اولویت مهم این نهاد در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: همواره تلاش کرده ایم در راستای سیاست کلی کمیته امداد کشور در شهرستان‌های مختلف فارس نسبت به تهیه مسکن محرومان و مددجویان اقدام کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه ما نباید به سمت گداپروری حرکت کنیم، گفت: ایجاد اشتغال نیز یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی است که در راستای آن تسهیلات مختلفی جهت کارآفرینی، به نددجویان و زنان سرپرست خانوهر اعطا می‌شود. 

بذرافشان با تاکید بر نگاه یکسان نسبت به رسیدگی به کلیه مناطق محروم در نقاط مختلف استان، اظهار داشت: در همه نقاط مختلف استان اقدام به ساخت و ساز مسکن محرومان کرده‌ایم و خیرین بسیاری در این راه ما را همراهی کرده‌اند. 

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه از ابتدای شیوه کرونا نیز تاکنون سه مرحله رزمایش صورت گرفته است، عنوان کرد: در مرحله نخست بیش از ۱۵ میلیارد تومان از طرف بنیاد مستضعفان مساعدت برای کمک به مددجویان دریافت شده است. همچنین پس از مجازی شدن کلاس‌های درس چهار هزار تبلت هر یک به ارزش سه و نیم میلیون تومان برای دانش‌اموزان تحت پوشش تهیه و اهدا شده است. وی همچنین با اشاره به اعطای جهیزیه به زوج‌های جوان گفت: اعطای جهیزیه با کیفیت عالی و آبرومند به زوج های جوان مددجو نیز از دیگر اقداماتی است که طی سال‌های اخیر صورت می‌گیرد. 

وی افزود: در مرحله اول یک میلیون پرس غذای گرم، ۲۷۳ هزار بسته معیشتی و پرداخت ۶۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به افراد نیازمند و تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک توسط مددجویان کمیته امداد صورت گرفته است. 

بذرافشان ادامه داد: در مرحله دوم رزمایش نیز دو میلیون پرس غذای گرم تحت عنوان اطعام حسینی و در مرحله سوم توزیع ۱۱۷ هزار بسته معیشتی، ۱۵۰۰ سری جهیزیه با همکاری بسیج بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و ساخت ۸۰۰ واحد منزل مسکونی نیز انجام شده است. 

وی در ادامه از افتتاح ۵۰۰ پنل خورشیدی که وارد مدار شده‌اند خبر داد و گفت: همچنین توزیع ۲۰۰۰ وسیله سرمایشی را میز طی این مدت در دستور کار داشته ایم. 

این مقام مسئول در گوشه دیگری از سخنانش به اقدامات اخیر خیران طی ۹ ماهه ابتدایی امسال اشاره و تاکید کرد: خیران در اقدامات اخیر خودشان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان با رشدی قابل توجه و ۱۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته به مردم و آسیب دیدگان از کرونا کمک کردند. 

وی افزود: همچنین لازم به یادآوری است که در حوزه اشتغال علاوه بر طرح‌های انفرادی و سنتی به طرح های جدید چون راهبران شغلی توجه ویژه شده است که در این زمینه محصول مددجو به صورت تضمینی خریداری می‌شود و در این عرصه استان فارس رتبه نخست کشور را بین کمیته های امداد ایران به دست آورده است. 

گفتنی است مدیرکل کمیته امداد و مدیر روابط عمومی این نهاد در پایان این دیدار از مدیریت و مجموعه خبرگزاری فارس با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول