اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری درگذشت آیت‌الله مصباح را تسلیت گفت

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در پیامی رحلت آیت‌الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری درگذشت آیت‌الله مصباح را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیامی درگذشت رادمردی از تبار علم و حکمت و عرفان، فیلسوفی معنا مسلک و بصیری عمار صفت و مجاهدی مالک اشترگونه حضرت آیت الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

بار دیگر ظرف مدتی کوتاه حوزه‌های علمیه با تأسف و اندوه وافر در سوگ رادمردی از تبار علم و حکمت و عرفان، فیلسوفی معنامسلک و بصیری عمارصفت و مجاهدی مالک اشترگونه  امروز چشم از جهان فروبست.

حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به حق آیتی بود که سیر علمی و سیر معرفتی و سیر فلسفی را با عمل اخلاقی و حالات ربانی در هم آمیخت و از خود الگوئی ارائه کرد که تا همیشه تاریخ درس‌آموز است تألیفات عدیده‌اش در زمینه‌های مورد نیاز جامعه و مورد نیاز حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که بعضی با قلمی روان ترسیم‌گر ضرورت‌های فکری و اخلاقی جامعه است بخشی دیگر از جهاد علمی اوست.

تأسیس مراکز علمی به ویژه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی که حقاً حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه را در پاسخگویی به سؤالات و ابهام‌های نسل انقلاب پربار و دستی پر از دانش و بینش برای آن‌ها به ارمغان آورد،  پرورش‌یافتگان این مرکز و شاگردان و درس آموختگان این ستاره پرفروغ امروز در جای جای مراکز علمی و جای جای کشور می‌درخشند.

این شخصیت عظیم القدر که به خوبی از خورشید تابناک  مکتب جعفری استفاده کرد استوانه‌ای مستحکم از علم و حکمت در حوزه‌های علمیه شد و به حق از افتخارات و بالندگی‌های کرسی فلسفه و کرسی معرفت و بصیرت و کرسی جهاد علمی محسوب می‌شود.

 اخلاص و باور توحیدیش، زندگی ساده و زاهدانه‌اش، سبک تمام‌عیار اسلامی‌اش، غیرت و صلابت دینیش، ولی محور و اوج خضوع در برابر ولی امرش، دفاع از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و مقابله سخت با روشنفکرنماهای بظاهر مردم‌محور و در واقع دین‌ستیز، از این عالم ربانی چهره‌ای ماندگار در علم و دین به جای گذاشت که اوراق کتاب زندگیش هیچ‌گاه بسته نخواهد شد.

اینجانب که خود از ارادتمندان ویژه این عالم مخلص بوده و هستم با دلی پراندوه این ضایعه را به محضر مراد و ولی حکیممان مقام معظم رهبری و به حوزه‌های علمیه و به بیت شریفشان و به تلامیذ و ارادتمندان  آن حکیم سفر کرده تسلیت گفته و بهره‌مندیش محضر مولای کریم و روح ریحان بهشتی را مسئلت دارم.»

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول